زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری CGTN، داده‌های آماری منتشر شده از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) نشان می‌دهد که تا پایان فوریه 2024، بزرگ‌ترین اپراتورهای بی‌سیم این کشور از جمله شرکت‌های چاینا موبایل (China Mobile)، چاینا تلکام (China Telecom)، چاینا برودنت (China Broadnet) و چاینا یونیکام (China Unicom) در مجموع 1.746 میلیارد کاربر تلفن همراه داشته‌اند که حدود 851 میلیون مورد از این تعداد از فناوری ارتباطی 5G استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ترافیک تجمعی اینترنت همراه چین در 12 ماه گذشته به 48.76 میلیارد گیگابایت رسیده که نشان دهنده افزایش 16.6 درصدی نسبت به سال گذشته است. علاوه بر این، صنعت ارتباطات این کشور در دو ماهه نخست سال جاری با ثبات بوده و رشد دو رقمی بازار مخابرات را حفظ کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سه شرکت مخابراتی شاخص و بزرگ چین در ماه‌های ژانویه و فوریه 2024، مبلغ 292.3 میلیارد یوان (حدود 40.5 میلیارد دلار) درآمد کسب کرده‌اند؛ آماری که حدود 4.3 درصد افزایش داشته است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) در تاریخ ۱۹ ژانویه امسال اعلام کرد که این کشور در سال ۲۰۲۳ پیشرفت قابل توجهی در نوآوری و توسعه 5G داشته و تعداد ایستگاه‌های پایه این فناوری ارتباطی به حدود ۳,۳۸ میلیون عدد افزایش یافته است.

پیوند منبع