زاویه؛ به نقل از Verdict، سهم 5G از مجموع اشتراک‌های تلفن‌های همراه در امارات متحده عربی، از 11.4درصد در سال 2021 به 23.5درصد در سال 2022 افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2027 به 82.5درصد برسد. برخی شرکت‌های مخابرات امارات متحده عربی، علاوه‌ بر این‌ که برنامه‌های خاصی را برای افزایش جذب و ارتقای میانگین درآمدها به ازای هر مشتری معرفی می‌کنند، در موقعیت مناسبی برای کسب ارزش اضافی از شبکه‌های 5G قرار دارند.

شرکت‌های مخابراتی امارات متحده عربی، «&Etisalat by e» و «du»، درحال تلاش برای فروش بیشتر و جذب مشترکان جدید با سرویس‌هایی مانند 5G خصوصی، 5G مستقل، بی‌سیم ثابت 5G و خدمات ماهواره‌ای 5G برای مشتریان و کاربران سازمانی هستند. علاوه‌بر این، این دو اپراتور موبایل درحال گسترش سبد محصولات خدمات دیجیتال «B2B» و «B2C» خود هستند، تا از 5G درآمد مازادبه دست آورند.

نمونه‌هایی از اقداماتی که نشان‌دهنده گسترش توانایی‌ها و منابع مورد نیاز شرکت‌های مخابراتی برای افزودن ارزش و بازارهای قابل شناسایی است، عبارت‌اند از:

  • گسترش خط خدمات بهداشتی و درمانی «e&»؛
  • نمایش خدمات پهپادها از طریق 5G توسط «du»؛
  • خرید «Smartworld»، یک شرکت خدمات اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در اکتبر 2022، توسط «e&»؛
  • آغاز همکاری بین «du» و هوآوی در فوریه 2023 برای توسعه فناوری پیشرفته 5.5G.

فشار دولت امارات متحده عربی برای تحول دیجیتال در سطح ملی نیز نقش شتاب‌دهنده را برای برنامه‌های 5G شرکت‌های مخابراتی ایفا می‌کند.

پیوند منبع