زاویه؛ به نقل از CGTN، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) روز جمعه مورخ 19 ژانویه، اعلام کرد که این کشور در سال 2023 پیشرفت قابل توجهی در نوآوری و توسعه 5G داشته و تعداد ایستگاه‌های پایه این فناوری ارتباطی به حدود 3.38 میلیون افزایش یافته است.

شین گوبین، معاون وزیر صنعت طی اظهاراتی در یک کنفرانس مطبوعاتی در این خصوص گفت: «تا پایان سال گذشته، این کشور بیش از 10 هزار پروژه اینترنت صنعتی مجهز به 5G داشته و به منظور کمک به بازیابی و گسترش مصرف، برنامه‌های آزمایشی 5G مختلفی را در زمینه‌های کلیدی مانند گردشگری فرهنگی، مراقبت‌های پزشکی و آموزش راه‌اندازی کرده است.»

وی همچنین افزود: «تعداد کاربران تلفن همراه 5G کشور تا پایان سال گذشته به 805 میلیون نفر رسیده است.»

به عقیده کارشناسان، شبکه 5G با استفاده از ویژگی‌هایی چون سرعت بالا و تأخیر کم، می‌تواند در کل فرآیند تولید و مصرف انرژی، همزمان بر داده‌ها نظارت داشته و آن‌ها را جمع‌آوری و ذخیره کند. تجزیه و تحلیل مبتنی‌بر حجم بالای داده‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کند، به خوبی انرژی را مدیریت کرده و بهره‌وری را بهبود بخشند.

بر اساس برآورد صورت گرفته از سوی مؤسسات تحقیقاتی انتظار می‌رود که توسعه فناوری 5G به تولید اقتصادی 1.86 تریلیون یوان، معادل حدود 261.36 میلیارد دلاری چین، در سال 2023 کمک کند که در مقایسه با رقم ثبت شده در سال 2022 افزایشی 29 درصدی را نشان می‌دهد.

پیوند منبع