زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری Reuters، بیش از 120 مدیر فعال در بخش نرم‌افزار خواستار مداخله دولتی بریتانیا برای بهبود شرایط شرکت‌های نرم‌افزاری اروپایی شده‌اند. آن‌ها خواستار اقداماتی از جمله ارائه مشوق‌های مالیاتی و ویزای استعدادیابی در راستای حمایت از صنعت نرم‌افزار هستند. کشورهای اروپایی مدت‌هاست که تلاش دارند، شرکت‌های فناوری داخلی این قاره را همچون ایالات متحده افزایش دهند.

انتشار سند سیاستی جدیدی از سوی سازمان غیرانتفاعی «Boardwave» طی روزهای اخیر سوابق ناموفق اروپا در حمایت از شرکت‌های مذکور را برجسته ساخته است. این سازمان در سال 2022 در لندن راه‌اندازی شد و فعالان صنعت نرم‌افزار سراسر اروپا اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

فیل رابینسون، بنیان‌گذار این این سازمان، هفته گذشته این گزارش را با میشل دونلان، وزیر علوم، نوآوری و فناوری بریتانیا، به اشتراک گذاشت و هشدار داد که شرکت‌های نرم‌افزاری متوسط در مقایسه با شرکت‌های فناوری بزرگ و استارت‌آپ‌های پرمخاطب توجه کمی از سوی دولت دریافت می‌کنند. وی در این خصوص گفت: «بخش وسیعی از اکوسیستم فناوری نادیده گرفته شده است. صنعت نرم‌افزار می‌تواند زیربنای اقتصاد دیجیتال آینده باشد؛ اما مورد غفلت قرار گرفته است.»

سخنگوی این وزارتخانه نیز اعلام کرد که میلیاردها پوند برای کمک به تأمین مالی شرکت‌های با رشد زیاد اختصاص داده و سرمایه‌گذاران بریتانیایی را تشویق به حمایت از شرکت‌های آتیه‌دار کرده است. این مقام مسئول همچنین افزود: «ما با این ارزیابی موافق نیستیم. بخش فناوری بریتانیا در هر مرحله در حال پیشرفت است و از رقبای اروپایی پیشی می‌گیرد. ما به طور مداوم پیشتاز این قاره بوده و از مجموع فرانسه و آلمان جلوتر هستیم.»

با این وجود، برخی از فعالان این حوزه معتقدند که دولت می‌تواند، برای حمایت از این شرکت‌ها اقدامات بیشتری انجام دهد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، رابینسون پس از ارائه این گزارش به مقامات بریتانیایی در حال پیگیری مذاکرات با دولت‌های فرانسه و آلمان در مورد چگونگی حمایت از صنعت است.

پیوند منبع