زاویه؛ به نقل از Reuters، شرکت بایت‌دنس در صورت شکست همه گزینه‌های قانونی برای مبارزه با فشار دولت آمریکا جهت واگذاری تیک‌تاک، ترجیح می‌دهد این پلتفرم اجتماعی را به جای فروش آن تعطیل کند. به گفته برخی منابع آگاه نزدیک به شرکت فناوری چینی، الگوریتم‌های تیک‌تاک، هسته اصلی عملیات بایت‌دنس هستند. از همین روی، جایگاه الگوریتم‌ها فروش برنامه را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد.

علاوه بر این، تیک‌تاک سهم کمی از کل درآمد و کاربران فعال روزانه بایت‌دنس را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین شرکت مادر این رسانه اجتماعی ترجیح می‌دهند، در مواجهه با بدترین سناریو، برنامه را در ایالات متحده تعطیل کنند .

بر اساس برآوردهای صورت گرفته و طبق اعلام برخی منابع، تعطیلی تیک‌تاک تأثیر محدودی بر تجارت بایت‌دنس خواهد داشت و در این صورت شرکت مجبور به افشای  الگوریتم اصلی خود نخواهد بود.

قانون امضا شده از سوی بایدن تا 19 ژانویه به بایت‌دنس فرصت داده است که تیک‌تاک را واگذار کند و در غیر این صورت، این برنامه در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

اگرچه بایت‌دنس گردش یا جزئیات مالی هیچ یک از واحدهای خود را به صورت عمومی فاش نمی‌کند؛ اما کارشناسان معتقدند که این شرکت همچنان بخش عمده درآمد خود را در چین و از طریق برنامه دویین، معادل چینی تیک‌تاک، به دست می‌آورد.

پیوند منبع