زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری SCMP، شرکت اپل در پی به کارگیری فناوری هوش مصنوعی در آیفون‌های خود است و طبق گزارش‌ها برای تحقق این هدف، به مذاکره با دو شرکت بزرگ آمریکایی و یک غول اینترنتی چینی پرداخته است.

به گزارش وبگاه خبری وال استریت ژورنال، اپل در حال گفت‌وگوی اولیه با بایدو است تا مدل هوش مصنوعی مولد «ارنی بات»، متعلق به این شرکت فناوری چینی را با رعایت قوانین محلی در آیفون‌های کشور چین ارائه کند. این شرکت همچنین در حال مذاکره با «گوگل» و «OpenAI» است تا از فناوری هوش مصنوعی آن‌ها برای تلفن‌های همراه خود در سراسر جهان استفاده کند.

شرکت اپل همچنین در حوزه ساخت و توسعه فناوری هوش مصنوعی اختصاصی خود نیز سرمایه‌گذاری کرده است و از این طریق در پی تقویت برنامه‌هایی مانند سیری و ابزار ویرایش عکس است. این غول فناوری نسبتاً دیر وارد عرصه هوش مصنوعی شده است و تیم کوک، مدیر عامل شرکت مذکور وعده داده که از برنامه‌های هوش مصنوعی خود در اواخر سال جاری رونمایی خواهد کرد.

در همین حال، «OpenAI» و سایر شرکت‌های هوش مصنوعی چت‌بات‌های خود را منتشر کرده‌اند و برای جذب سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، قوانین چین از ماه اوت مقرر می‌کنند که همه مدل‌های هوش مصنوعی مولد توسط قانون‌گذاران بررسی شوند. در این میان مدل «ارنی بات» مورد تأیید دولت این کشور قرار گرفته است.

پیوند منبع