زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری Reuters، اجلاس جهانی ایمنی هوش مصنوعی بریتانیا، روز گذشته، مورخ 1 نوامبر، آغاز شد. مقامات دولتی، نمایندگان شرکت‌های بین‌المللی، متخصصان و فعالان مدنی در این رویداد دو روزه گرد هم آمدند تا به پاسخی مشترک در مواجهه با تهدیدات روزافزون توسعه فناوری هوش مصنوعی، دست یابند. وزیر دیجیتال کشور بریتانیا، در سخنرانی افتتاحیه اعلام کرد که میزبان بعدی اجلاس جهانی ایمنی هوش مصنوعی، کره جنوبی خواهد بود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نشست دوم شش ماه دیگر برگزار خواهد شد. سومین گردهمایی نیز یک سال دیگر و به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود.

نمایندگان 28 کشور حاضر در این نشست، طی اقدامی مشترک بیانیه بلچلی در خصوص همکاری برای تنظیم‌گری هوش مصنوعی را امضا کردند. در این بیانیه آمده است که کشورها باید با یکدیگر همکاری کرده و رویکرد مشترکی در زمینه نظارت بر این فناوری نوظهور ایجاد کنند. تمرکز دستور کار این بیانیه بر لزوم شناسایی تهدیدات، ایجاد درک علمی از آن‌ها و همچنین توسعه سیاست‌های بین‌المللی در کاهش مخاطرات مذکور مبتنی بود.

میشل دونلان، وزیر دیجیتال بریتانیا، طی سخنرانی در این رویداد، گردهم آمدن همه بازیگران کلیدی این عرصه در یک محل را دستاوردی مهم دانست. وی در جمع خبرنگاران گفت: «برای اولین بار، کشورهایی را داریم که موافق هستند، ما باید نه تنها به طور مستقل بلکه به شکل جمعی نیز به فکر مدیریت خطرات هوش مصنوعی پیشرفته باشیم.»

پیوند منبع