زاویه؛ به نقل از Reuters، ران دیسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا، لایحه ممنوعیت استفاده کودکان زیر 14 سال از رسانه‌های اجتماعی را امضا کرد. این لایحه همچنین، کودکان 14 و 15 ساله را نیز برای فعالیت در پلتفرم‌های مذکور، ملزم به دریافت رضایت والدین می‌کند؛ امری که به باور بسیاری از کارشناسان، موجب حفاظت سلامت روان آن‌ها در برابر خطرات آنلاین می‌شود.

به موجب این مصوبه، رسانه‌های اجتماعی ملزم به مسدودسازی حساب همه افراد زیر 14 سال و کاربران زیر 16 سالی فاقد رضایت والدین هستند. پلتفرم‌ها همچنین می‌بایست، از سیستم تأیید شخص ثالث برای بررسی سن کاربران استفاده کنند.

مجلس قانون‌گذاری این ایالت به رهبری جمهوری‌خواهان در ماه فوریه لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن کودکان زیر 16 سال به طور کامل از حضور در شبکه‌های اجتماعی منع می‌شدند. دیسانتیس این لایحه را در اوایل ماه جاری وتو و اعلام کرد که چنین قانونی حقوق والدین را محدود می‌کند.

اکنون نسخه اصلاح شده به والدین اجازه می‌دهد، در مورد حضور فرزندان 14 و 15 ساله خود در شبکه‌های اجتماعی تصمیم‌گیری کنند. این مصوبه از تاریخ 1 ژانویه 2025 به قانون تبدیل خواهد شد. دیسانتیس طی بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «شبکه‌های اجتماعی به طرق مختلف به کودکان آسیب می‌رسانند. این قانون به والدین اختیار بیشتری برای محافظت از فرزندانشان می‌دهد.»

این لایحه همچنین شرکت‌های مالک رسانه‌های اجتماعی را ملزم به حذف دائم اطلاعات شخصی جمع‌آوری‌شده از حساب‌های مسدود شده کاربران زیر سن قانونی می‌کند.

پیوند منبع