زاویه؛ به گزارش رویترز، روز چهارشنبه چهاردهم دسامبر، رژیم صهیونیستی از تصمیم خود مبنی بر مقابله با محتوای آنلاین غیرقانونی و توهین آمیز رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، یوتیوب، توییتر و تیک تاک به تبعیت از اقدامات اتحادیه اروپا، خبر داد.

وزیر ارتباطات این رژیم، یوآز هندل، مسئولیت برخورد با محتوای توهین آمیز و غیرقانونی را متوجه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی دانست و خواستار ایجاد شفافیت بیشتر برای کاربران و انتصاب رگولاتوری با هدف نظارت بر شرکت‌ها شد.

گفتنی است مقررات فوق در مواجهه با پلتفرم‌هایی با پانصد هزار کاربر و بیشتر (۵ درصد جمعیت) در سرزمین‌های اشغالی اعمال می‌شود.

قوانین جدید که برای اجرایی شدن باید به تصویب مجلس کنست برسند، شرکت‌های صاحب رسانه‌های اجتماعی را موظف به حذف محتوای غیرقانونی توهین‌آمیز، ارائه برخط گزارش وجود محتوای این چنینی، الزام این شرکت‌ها به تأسیس دفتری محلی در اسرائیل و تجدید نظر در محتوای حذف شده کاربران می‌کند.

لازم به ذکر است دادگاه‌های رژیم صهیونیستی نیز می‌توانند در صورت نیاز، دستور حذف محتوا را صادر کنند.

هندل، رییس کمیته بررسی مقررات شبکه‌های اجتماعی در اسراییل، در بیانیه‌ای ضمن اشاره به ایجاد دردسر این رسانه‌ها برای دولت‌ها علیرغم خدماتشان به بشریت، گفت: «فضای آنلاین، آشفته است و همین امر سبب رشد پدیده‌های منفی و مضر اجتماعی همچون انتشار محتوای غیرقانونی جنسی، تحریک به خشونت و نفرت‌پراکنی در بستر آن شده است.»

پیوند منبع