زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری رویترز، هیئت رقابت ترکیه پس از انجام دو تحقیق جداگانه در مورد اشتراک‌گذاری داده‌ها در پلتفرم‌های فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و تردز، شرکت متا را 1.2 میلیارد لیره، (معادل 37.2 میلیون دلار)، جریمه کرد.

این هیئت در ماه دسامبر به دلیل نقض احتمالی قانون رقابت از طریق پیوند پلتفرم‌های اجتماعی تردز و اینستاگرام، تحقیقاتی را درباره متا آغاز کرد. نهاد مذکور همچنین، در ماه مارس دستوری موقت صادر کرد تا مانع از اشتراک‌گذاری داده بین این دو پلتفرم شود.

از سوی دیگر متا ماه گذشته اعلام کرد که به طور موقت تردز را در ترکیه تعطیل خواهد کرد تا از دستور موقت پیروی کند.

اکنون بنا بر اعلام هیئت رقابت ترکیه، 898 میلیون لیره از این جریمه برای فرآیند انطباق و تحقیقات اولیه در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ و 336 میلیون لیره جریمه اضافی برای تحقیقات جداگانه در تردز اعمال شده است.

طبق تصمیم این نهاد تنظیم‌گر، کاربران می‌توانند با رضایت خود اطلاعات شخصی خود در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس اپ را ادغام کنند و نسبت به استفاده از داده‌ها مطلع شوند. کاربران همچنین می‌توانند در صورت نیاز با استفاده از بخش «مرکز حساب‌ها» در پلتفرم‌ها، تنظیمات خود را تغییر دهند.

مسئله امنیت داده‌های شخصی و قواعد اشتراک و همرسانی آن‌ها، در طول سال‌های اخیر و با گسترش نفوذ رسانه‌های اجتماعی به چالشی کلیدی برای بسیاری از کشورهای جهان بدل شده است.

پیوند منبع