زاویه؛ به نقل از وبگاه خبری رویترز، رئیس مرجع پولی و مالی کشور سنگاپور هوش مصنوعی را فاقد مهارت‌های مورد نیاز برای تعیین نرخ بهره دانست. چیا در جیون، مدیر عامل بانک مرکزی سنگاپور در این خصوص گفت: «هوش مصنوعی فاقد مهارت‌های قضاوت انسانی مورد نیاز برای تعیین نرخ بهره است و از سوی دیگر می‌تواند حملات سایبری را برای مجرمان آسان‌تر کند.»

وی تصریح کرد که این فناوری در برخی مدل‌های اقتصادی و در زمینه‌هایی مانند کشف تقلب استفاده می‌شود؛ اما در مرحله‌ای نیست که بتواند جایگزین خرد انسانی شود.

مدیر عامل بانک مرکزی سنگاپور در نشستی با موضوع «بانک و تسویه حساب‌های بین‌المللی» در مورد استفاده از هوش مصنوعی گفت: «در شناخت و چشم‌انداز مسیر پیش روی تورم و تغییر سیاست پولی، نیاز مبرمی به قضاوت و خرد وجود دارد. شاید روزی برسد که بتوانید، این فناوری را به خاطر اشتباهاتش در سیاست پولی سرزنش کنید. اما اگر در چنین شرایطی انسان مقصر است، پس قضاوت باید به انسان سپرده شود.»

چیا در جیون از در ابتدای سال به عنوان رئیس بانک مرکزی سنگاپور منصوب شد، همچنین هشدار داد که خطر اصلی، استفاده مجرمان سایبری از هوش مصنوعی است. او باور دارد: «بُعد دیگری که زیاد در مورد آن صحبت نمی‌شود، این است که هوش مصنوعی پتانسیل دموکراسی‌سازی را نه به روش خوب، بلکه با دموکراتیک کردن دسترسی به بدافزارها دارد.»

وی همچنین مدعی شد که ابزارهای کنونی فرصت استفاده نادرست از فناوری را حتی برای کسانی که مهارت فنی چندانی ندارند نیز فراهم می‌کند.

پیوند منبع