زاویه؛ به نقل از  وبگاه خبری سی‌جی‌تی‌ان، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز سه‌شنبه بیانیه‌ای مشترک درباره حکمرانی هوش مصنوعی صادر کردند و متعهد شدند که برای ترویج توسعه و استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی به نحوی که در خدمت منافع همگانی باشد، با یکدیگر همکاری کنند.

این بیانیه در پایان سفر رئیس جمهور چین به فرانسه در حالی منتشر شد که هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مسئله مهم جهانی است. این فناوری می‌تواند، بسیاری از جنبه‌های زندگی بشر را متحول کند؛ اما چالش‌های بی‌شماری نیز در پی دارد که تأثیر آن بر اشتغال، استفاده نادرست برای اهداف مخرب و پیامدهای اخلاقی از جمله آن‌ها است.

شی‌جین‌پبنگ و مکرون در بیانیه خود به اهمیت هوش مصنوعی و نیاز به همکاری بین‌المللی برای اطمینان از توسعه و استفاده مسئولانه از فناوری مذکور اذعان کردند. آن‌ها همچنین خواستار این شدند که هوش مصنوعی انسان محور و در خدمت منافع عمومی باشد.

این دو رهبر همچنین متعهد شدند که برای ارتقای توسعه چارچوب‌های انعطاف‌پذیر، فراگیر و شفاف حکمرانی هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری کنند. طرفین در متن بیانیه مشترک خود اعلام کردند که این چارچوب‌ها باید در راستای محافظت از حریم خصوصی افراد، ترویج توسعه اخلاقی فناوری و اطمینان از حرکت همسو با قوانین بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرند.

پیوند منبع