زاویه؛ نشست پنجم کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC ۲۰۲۳): دوران همکاری فرا رسیده است، توانمندی در اقتصاد دیجیتال نیازمند ذهنیتی جدید و پویا برای بهبود خدمات رسانی به مخاطبانی است که بصورت روزانه بر نیازمندی ها و تعداد آنها افزوده می شود. نوآوری‌های مخاطب‌محور و فناوری‌های نوآورانه مبتنی بر 5G فرصت‌های جدیدی را برای همکاری در دنیای فیزیکی و مجازی باز می‌کنند. ساختن یک دنیای کاملاً متصل و هوشمند، نیازمند ارائه انبوهی از تجربیات و بسترهایی است که مهیا ساختن آنها به تنهایی امکان پذیر نیست. بر این اساس ظهور دنیای جدید دیجیتالی نیازمند افقی نو از همکاری بین شرکت هاست. در این نشست به پیچیدگی ها و الزامات این همکاری ها پرداخته شده است.

بی شک برای توانمندسازی دیجیتالی اقتصاد جهانی، نوعی ذهنیت دیجیتال مورد نیاز است تا به شکلی پویا، خدمت‌رسانی به تعداد روزافزون کاربران را عهده‌دار شود. در چنین شرایطی، نوآوری‌های مشتری محور و فناوری‌های نوآورانه مانند شبکه ارتباطی 5G، فرصت‌های جدیدی را برای همکاری در دنیای فیزیکی و مجازی ایجاد می‌کنند. به عقیده بسیاری از کارشناسان، ساخت جهانی کاملاً متصل و هوشمند، مستلزم وجود حجم زیادی از تجربیات و بسترهایی مبتنی بر تعامل بوده و به تنهایی میسر نمی‌شود.

همانطور که پیش‌تر نیز ذکر شد، اگرچه دستیابی به دنیایی متصل و هوشمند، حاصل خلق ثروت از طریق تجربیات و پلتفرم‌ها است، اما قطعا نمی‌توان آن را بدون تعامل و به تنهایی به دست آورد. چگونگی ظهور مسیر جدید همکاری دیجیتال و شکل ظاهری آن، چالشی است که موضوع بحث رهبران صنعت موبایل در این نشست محسوب می‌شود. مؤلفه‌هایی چون اینترنت باز و فین‌تک، در زمره محورهای همکاری مدنظر کارشناسان این حوزه، قرار دارد.

اگر این نشست برایتان مفید و آگاهی بخش بود، برای مشاهده سایر نشست‌ها و آگاهی بیشتر در زمینه کنگره جهانی بارسلونا به این لینک مراجعه نمایید.

مدیر نشست:

لیز هیلتون سیگل (Liz Hilton Segel)

 

لیز هیلتون سیگل (Liz Hilton Segel)

ایشان مدیر بخش مشتریان مکینزی اند کامپنی، معتبرترین شرکت مشاور مدیریت جهانی است. او پیشتر مدیر ده بخش در مکینزی بود که در 22 صنعت فعالیت می‌کرد. او سمت های مدیریتی مختلفی در حوزه فروش و مدیریت مکنزی داشته است. همین تجربیات موجب شده تا وی یکی از مناسب ترین افراد برای مشاوره در حوزه های نوین اقتصادی باشد. او عضو شورای سیاست خارجی آمریکا و نیز عضو شرکت غیرانتقاعی مشارکت برای نیویورک است. این شرکت یکی از ابرشرکت‌های دنیاست که متشکل از صدها مدیرعامل، سرمایه‌گذار و کارآفرین برجسته و موفق دنیاست. او یکی از زنان تاثیرگذار در حوزه تجارت و حسابداری به انتخاب کلیک‌فوکس، قدرتمندترین زن نیویورک به انتخاب رسانه اقتصادی کرینزنیویورک و عضو برگزیده زنان شاغل در نیویورک می باشد، سیگل دانش‌آموخته مقطع ارشد مدیریت کسب و کار از دانشکده کسب و کار هاروارد است.

 

سخنرانان:

پکا لاندمارک (Pekka Lundmark)

پکا لاندمارک (Pekka Lundmark)

او بیش از بیست سال است که مدیرعامل مجوعه های بزرگی همچون نوکیا است. وی تخصص عمیقی در بخش‌های مخابرات، فناوری، انرژی، ماشین آلات و امور مالی به دست آورده است که همگی در گذار به انقلاب صنعتی چهارم نقش اساسی داشته است. دامنه فعالیت وی از سیلیکون ولی تا مراکز های‌تک آسیاست. مدیریت پیشرو وی در نوکیا الهام بخش صنعت مخابرات و ارتباطات بود. لاندمارک الهام نوآوری های بسیاری مبتنی بر رایانش ابری، 5جی، اینترنت اشیا و …در دوران مدیریت خود بوده است.

 

 

فایل ارائه پکا لاندمارک

دریافت فایل

چر وانگ (Cher Wang)

چر وانگ (Raymond Dolan)

او یکی از نخبگان صنعت گوشی های تلفن همراه و رایانه است. وانگ در سال 1997، اچ تی سی را در تایوان با هدف تحقق همگرایی محاسبات و ارتباطات سیار بنیان نهاد. او یک شرکت ساخت تراشه را در این کشور تاسیس کرد که سهم گسترده ای در تامین تراشه در سطح جهان دارد. او در حوزه تجارت مادربرد رایانه های شخصی نیز ورود موفقی داشت و توانست شرکتش را به یکی از غول های این صنعت تبدیل کند. مدیریت وانگ بر پایه نوآوری بی امان و فراتر رفتن از مرزهای دانش بنا شده است. او فارغ التحصیل دانشگاه برکلی کالیفرنیا است.عناوین، القاب و جوایز بسیاری توسط مجلات و انجمن های ملی و جهانی به وی اعطا شده است.

 

 

فایل ارائه چر وانگ

دریافت فایل

 

کوان مون یوئن (Kuan Moon Yuen)

کوان مون یوئن (Kuan Moon Yuen)

وی مدیر عامل  شرکت مخابراتی سینگتل است. این شرکت مخابراتی سنگاپوری تشکیلات گسترده‌ای، در زمینه ارتباطات راه دور دارد، بصورتی‌که، در ۲۵ کشور جهان، دارای ۴۱۶ میلیون مشترک تلفن همراه می باشد. تحت مدیریت او سینگ‌تل فناوری 5G را گسترش داد و در دوران همه گیری کرونا توانست با تغییر استراتژی های شرکت، به موفقیت های شایانی دست پیدا کند. مون دارای مدرک درجه یک مهندسی از دانشگاه استرالیای غربی و کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه استنفورد است. وی یکی از شوراهای کلیدی انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار است و وی در سنگاپور مسئولیت‌های متعددی در حوزه های ارتباطی، مخابراتی و حتی مالی داشته است.

 

فایل ارائه کوان مون یوئن

دریافت فایل

 

هیومو کو (Hyeonmo Ku)

هیومو کو (Hyeonmo Ku)

وی مدیر عامل شرکت کی‌تی است. کی‌تی کورپوریشن در گذشته کره تلکام نام داشت، یک فراهم‌کننده کره‌ای خدمات مخابرات بی‌سیم و ثابت است. کی‌تی بر خدمات تجارت مخابرات و فناوری اطلاعات تمرکز دارد و دارای بیشترین سهم تلفن محلی و اینترنت در کره جنوبی است. دکتر کو با بیش از 35 سال تجربه در صنعت مخابرات کهنه کار است. او رهبری برجسته ای را در توسعه استراتژی کسب و کار به عهده گرفته است.

کو پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ملی سئول با مدرک لیسانس در رشته مهندسی صنایع در سال 1985، کار خود را در صنعت ICT در کی‌تی آغاز کرد. او سپس مدرک کارشناسی ارشد علوم مدیریت و دکتری را از بهترین دانشگاه های کره جنوبی دریافت کرد.

 

 

پیترو لابریولا (Pietro Labriola)

پیترو لابریولا (Pietro Labriola)

پیترو لابریولا از سال 2021 مدیر اجرایی و مدیر کل «TIM» است. او عضو هیئت مدیره انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار، سازمانی که اپراتورهای شبکه تلفن همراه در سراسر جهان را متحد می کند و عضو شورای عمومی «Confindustria» است.وی پیشتر به عنوان مدیر عامل ماتریکس منصوب شد و در سال 2013 مسئولیت دفتر تحول کسب و کار  این شرکت را بر عهده گرفت. لابریولا دارای مدرک اقتصاد و بازرگانی از دانشگاه باری ایتالیا و کارشناسی ارشد مدیریت نوآوری و فناوری از تکنوپلیس، پارک علمی و فناوری باری است.

 

 

فایل ارائه پیترو لابریولا

دریافت فایل