زاویه؛ نشست هشتم کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC ۲۰۲۳): ورود به دنیای متاورس، دنیای بین واقعیت و مجاز، که تا همین چند سال قبل به‌سختی در باورهای می‌گنجید امروزه به یکی از حوزه‌های هیجان‌انگیز صنعت ارتباطات تبدیل‌شده است. صرف‌نظر از ایده‌های موافقان و مخالفان، متاورس به واقعیتی در جهان فضای مجازی تبدیل‌شده که می‌تواند زمینه‌ساز تحول در حوزه‌های مختلفی شود. در این نشست آخرین پژوه و به‌روزرسانی‌ها در متاورس به بحث گذاشته‌شده است.

کارشناسان در این نشست به مسائل گوناگون ورود جهان به عصر توسعه فناوری متاورس پرداختند. بحث ابتدایی این نشست، پیرامون دستیابی به یک دنیای فراجهانی جدید از طریق این فناوری شکل گرفت. به عقیده مارکوس کو، مدیر شرکت «Dimple»، دستسی به این فناوری، در مقطع حاضر، فقط از طریق برخی ابزار گران‌قیمت ممکن است و برخی جنبه‌های آن برای مردم گیج‌کننده است. از همین روی، بسیاری از فعالان صنعت فناوری، در پی ایجاد امکان ورود کاربران به متاورس، از طریق تجهیزاتی چون تلفن همراه هستند تا این فناوری در دسترس همه شهروندان جهان قرار گیرد.

نیکول الزارو، رئیس و بنیانگذار شرکت «Design XEO» نیز در این نشست به توضیح در خصوص الزامات ایجاد فراجهان پرداخت. به عقیده او، همزمان با پیشبرد فناوری متاورس از سوی فعالان صنعت، تمرکز باید بر مصرف کننده و آنچه در یک بازی می‌خواهد، معطوف باشد. الزارو در سخنرانی خود مدعی شد که مردم می‌خواهند با کل جهان تعامل داشته باشند و بتوانند مستقیماً آن را تغییر دهند.

مسئله چگونگی پیاده‌سازی سندباکس (جهبه شنی امنیت سایبری) در متاورس و ایجاد امکان استفاده کاربران از «NFT»  در جریان بازی‌های متاورس نیز، محور دیگر این نشست محسوب می‌شود که توسط سباستین بورگت، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت «Sandbox»، ارائه شد.

برای مشاهده نشست های قبلی به این لینک مراجعه کنید.

مدیر نشست:

مری کلارک (mary clark)

مری کلارک (mary clark)

مری کلارک، مشاور حوزه مدیریت سرمایه شرکت آسترا (Astra) و عضو هیئت مدیره شرکت مخابراتی «CTS Communications» است.

سخنرانان:

سباستین بورگت (Sebastien Borget)

سباستین بورگت (Sebastien Borget)

او مدیر اجرایی و هم بنیان گذار سندباکس است. او یکی از نخبگان و افراد موثر حوزه ارزهای دیجیتال و خدمات مالی مجازی ست. مجله تایمزدر سال گذشته وی را یکی از 100 چهره برجسته این حوزه بر شمرده است. سباستین همچنین در سال 2020 رئیس اتحادیه بازی های مبتنی بر بلاک چین شد، که یک سازمان غیرانتفاعی متشکل از 400 عضو اصلی صنعت مذکور است.

مارکوس کو (Marcus Ko)

مارکوس کو (Marcus Ko)

او بیش از بیست سال در عرصه های متنوعی به عنوان استراتژیست بازارهای مالی فعالیت کرده از صنعت خودرو تا فناوری های بی سیم. او در سن 33 سالگی جوانترین مدیر «گلوبال هو ای» (GlobalHue) شد. وی همچنین در تاسیس چندین شرکت فعال در حوزه مخابرات بی سیم در آمریکا و کره جنوبی شرکت داشته است. او به عنوان یک فرد خلاق و فعال در چند نقطه جهان می تواند راهگشای عرصه های نوین در حوزه ارتباطات و مخابرات باشد.

 

فایل ارائه مارکوس کو

دریافت فایل

 

نیکول لازارو (Nicole Lazzaro)

نیکول لازارو (Nicole Lazzaro)

او در استنفورد روانشناسی خوانده و توانسته دانشش را در زمینه بازی‌ها بکار گیرد. او اولین کسی ست که از حالات چهره بازیکنان توانست برای بهبود عملکرد بازی های تلفن همراه کمک بگیرد. نیکول مرجع پیشرو در احساسات و تجربه بازیکن، قهرمانی برای متاورس مردم محور است و اولین بازی آیفون را طراحی کرد. مدل‌های تحلیل احساسات او در بازی ها و مسبقات بین المللی خوش درخشیده و توانسته کمپانی‌های بزرگی همچون EA تسخیر کند.

 

فایل ارائه یکول لازارو

دریافت فایل