زاویه؛ نشست هفتم کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC ۲۰۲۳): رفتار جدید منطبق بر واقعیت جدید، پس از همه‌گیری کرونا وسایل و لوازم ارتباطی و مخابراتی و نیز برنامه‌ها و نرم‌افزارهای آن‌ها تغییراتی اساسی از نظر کاربرپسندی کرد. تحولات هوش مصنوعی از یک‌سو و ظهور اینترنت ماهواره‌ای و 5G  از سوی دیگر نوید آینده‌ای متفاوت را به کاربران فضای مجازی می‌دهد. این فضا بیش‌ازپیش واقعی و ساده‌سازی شده است تا کاربران بیشتر و راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کنند. بر این اساس کاربران امروزه درک و رفتاری متفاوت از قبل در استفاده از این فناوری‌ها دارند. این نشست به بررسی تغییرات رفتاری آنان از زوایای مختلف می‌پردازد.

درک تغییرات تجربه کاربران در بسیاری از موارد از تسهیل تجارت الکترونیک و رشد پرداخت‌های موبایلی گرفته تا توسعه بازی‌هایی مانند «Saga Crush Candy» که در حال تلاش برای ایجاد مشارکت و ارتباط میان بازیکنان است، امری ضروری محسوب می‌شود.

سخنرانان در این نشست، در پی پاسخ به پرسشی بنیادین در خصوص واقعیت امروزی رفتار مصرف‌کنندگان میزان آمادگی فعالان این صنعت برای آینده اینترنت هستند. به عقیده کارشناسان، تحولات جهانی طی سال‌های اخیر، سبب افزایش تمایل افراد به تجربه کاربری ساده‌تر و مشارکتی‌تر از گذشته شده است.

شرایط ویژه جهان در دوران همه‌گیری کرونا، سبب برجسته شدن فناوری‌هایی چون متاورس شد. کاربران در واقعیت مجازی می‌توانند قد، وزن، سن و جنسیت خود را کاملاً ایده‌آل و منطبق با تمایلات خود انتخاب کرده و چهره‌ای کامل و بی‌نقص از خود ارائه دهند.

دانشمندان طی قرن‌ها بحث فلسفی و دهه‌ها پژوهش اجتماعی، همواره به دنبال یافتن پاسخی برای توضیح مفهوم «خود» بودند. این در حالی است که ما در عصر دیجیتال با خمیدگی هویتی مواجه می‌شویم. بیش از چهل سال پیش، روانشناسان اجتماعی، به اثرات ادراکی رفتار افراد پی بردند؛ برای مثال پوشیدن لباس مشکی باعث رفتار پرخاشگرانه می‌شود. حال، توسعه فناوری سبب شکل‌گیری همان پرسش قدیمی در بستری نوین شده است: «آیا آواتارهای ما در متاورس، می‌توانند ما را تغییر دهند؟»

مجموعه‌ای از مطالعات نشان می‌دهد که چگونه اختصاص آواتارهایی با جذابیت، قد و سن متفاوت، به کاربران، نه تنها رفتار آنلاین، بلکه اقدامات افراد در دنیای فیزیکی را نیز تغییر می‌دهد.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سلسله مراتب تغییرات رفتاری کاربران، از نشست‌های قبلی نیز دیدن نمایید.

 

مدیر نشست:

رالف سیمون (Ralph Simon)

رالف سیمون (Ralph Simon)

او یکی از نام‌آشناترین افراد در حوزه صنعت تلفن همراه است. سیمون  بیش از 30 سال در متن تحولات مختلف تلفن همراه و صنایع مرتبط حضور داشته از فناوری‌های تلفن همراه هوشمند، محتوای رسانه‌ای و برنامه‌های سرگرمی محور، برنامه‌های سلامت‌محور در گوشی همراه، برنامه‌های آموزشی و استفاده های جدید از هوش مصنوعی پیشرفته  و  نمایش «سه‌بعدی متاورس» در صنعت مخابرات.

به همین دلیل او که در سطح بین‌المللی مورد شخصی شناخته‌شده است که پای ثابت کنگره‌های مرتبط در طول سه دهه اخیر به‌عنوان یک مصاحبه‌کننده و مجری برجسته بوده است، سیمون را می‌توان یکی از بنیان‌گذاران صنعت جهانی سرگرمی‌های تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر آن دانست، مدیریت موسسه موبیلیوم (Mobilium)، عضویت در هیئت عالی جایزه گرمی، هیئت اجرایی جایزه نوآوری سازمان ملل، مدیریت کنگره‌های جهانی ارتباطاتی و مخابراتی و سرمایه‌گذار در حوزه ورزش‌های مجازی بخشی از فعالیت‌های کنونی اوست.

سخنرانان:

ژدولف سامِستد (Tjodolf sommestad)

ژدولف سامِستد (Tjodolf sommestad)

او یکی از بازیکنان قهار بازی‌های آنلاین در جهان است که موفق به کسب جوایز و رتبه‌های بسیاری در این عرصه شده است. او در این زمینه بیش از 20 سال سابقه دارد. او از این تجربه استفاده کرد و به ساخت و نیز گرفته نمایندگی بازی در سوئد روی آورد.

 

 

فایل ارائه ژدولف سامِستد

دریافت فایل

 

مارتا سازون (Martha Sazon)

مارتا سازون (Martha Sazon)

او بازیگری قدرتمند در حوزه برنامه‌های سلامت‌محور در فیلیپین است. بسیاری از کارشناسان او را نجات‌دهنده مردم در دوران همه‌گیری کرونا می‌دانند. برنامه‌های برخط پیشرو او توانستند با مخاطبان بسیاری ارتباط بگیرند و همین امر نشان از شناخت صحیح او از مخاطب و نیز فن‌آوری‌های مخابراتی دارد. گرچه تحصیلات مارتا در حوزه بازرگانی و حسابداری ست اما حوزه کاریش در صنعت مخابرات و رایانه بوده و همین سابقه طولانی موجب شد تا در زمان اوج‌گیری نیاز مخاطبان به رسانه در دوران کرونا بتواند کسب‌وکار خود را ارتقا دهد. او هم‌اکنون مدیرعامل و مؤسس «جی کش» (GCash) یکی از محبوب‌ترین سکوهای تلفن همراه در جهان است.

 

 

فایل ارائه مارتا سازون

دریافت فایل

 

لورن کانزا (lauren kunze)

لورن کانزا (lauren kunze)

تحصیلات خانم کانزا از دانشگاه هاروارد در حوزه ادبیات و علوم شناختی ست. وی بنیان‌گذار «پاندوراباتز» (Pandorabots) یکی از قدیمی‌ترین ربات‌های شبیه‌ساز گفتگو در جهان است. کانزا همچنین نویسنده چهار کتاب و سخنرانی شناخته‌شده در حوزه هوش مصنوعی ست. علاوه بر فعالیت‌های رسانه‌ای شخصی‌اش، زیست و تجربیات حرفه‌ای وی سوژه برنامه‌های شبکه‌های مشهور جهان مانند بی‌بی‌سی بوده است.

 

 

فایل ارائه لورن کانزا

دریافت فایل