زاویه؛ نشست ششم کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC ۲۰۲۳): آینده ورزش و سرگرمی، این نشست برخلاف نشست‌های پیشین بر دو موضوع خاص متمرکزشده تا به‌نوعی نشان دهد آینده در اختیار کدام حوزه است. ورزش زنان برخلاف وجود آزادی برای آنان، پیشرفت شایانی نداشت و هرگز نتوانست در بسیاری از رشته‌ها به‌پای ورزش مردان برسد اما رشد صنعت مخابرات و پیوند آن با ورزش، فرصتی شد تا این کاستی قدری جبران شود. باشگاه بارسلونا با مدیریت هواداران برخط باشگاه‌های زنانه توانست رکوردی جدید در این عرصه ثبت کند و نشان دهد بهره‌گیری صحیح از امکانات ارتباطی-مخابراتی چگونه می‌تواند میدان جدیدی را برای مخاطبان خاص بگشاید.

صنعت سرگرمی‌های برخط نیز در این سال‌ها، بویژه پس از کرونا در بهره‌گیری از خدمات آنلاین شهره بوده است. نتفلیکس یکی از نام های پرآوازه در این حوزه است. مدیریان تنفلیکس در این نشست، تجربیات خود در زمینه مدیریت علایق مشتریان و ساخت و رساندن محصولات فرهنگی به دست آنان، سخن گفتند.

لوسی برونز، بازیکن باشگاه بارسلونا و گرگ پیترز، مدیرعامل نتفلیکس دو مهمان فعال حوزه ورزش و سرگرمی در این نشست بودند. بحث با صحبت‌های برونز در مورد آینده فوتبال زنان، اینکه تا چه حد پیشرفت داشته است و آن‌چه برای تداوم رشد نیاز دارد، آغاز شد. در این بخش از گفتگو، تبلیغات موضوع اصلی بحث بود؛ زیرا این مؤلفه برای ایجاد هیجان و جذب طرفداران بیشتر حیاتی است. وی در ادامه همچنین به فناوری‌های نوظهور مورد استفاده برای ارزیابی سلامت ورزشکاران حرفه‌ای پرداخت.

پیترز نیز در مورد چگونگی ایجاد مشارکت نتفلیکس از طریق سیستم‌های ویرایش مبتنی بر ابر از راه دور و همچنین ارائه ابزارهای مورد نیاز برای تحقق چشم انداز این شرکت بحث کرد.

مسئله استفاده از فناوری در شئون گوناگون زیست انسان، از جمله حوزه‌های سرگرمی و ورزش، مسئله‌ای است که عموماً در رویدادهای تکنولوژی مغفول واقع می‌شود و می‌توان این نشست را تلاشی برای تبیین بهتر نقش تحولات فناورانه در زمینه‌های مذکور دانست.

سرفصل‌های مطرح شده در این نشست عبات‌اند از:

1. فناوری و ورزش
2. تحولات در حوزه مدیریت ورزش
3. تحول در تجارت ورزش
4. تحول در هویت ورزشکاران
5. فناوری و بهبود عملکرد ورزشکاران

نشست‌های قبلی مقدمه‌هایی بر این صنعت سرگرمی _ فرهنگی می‌باشد. اگر علاقه‌مند به مشاهده آن‌ها هستید روی این لینک کلیک کنید.

مدیر نشست:

جاستین اسپرینگهام (Justin Springham)

جاستین اسپرینگهام (Justin Springham)

او پس از اخذ مدرک روزنامه‌نگاری در دانشگاه شفیلد به حوزه‌ای نوپدید قدم نهاد، روزنامه‌نگاری فن‌آوری‌های مخابراتی. جرئت و خلاقیت ذهنی جاستین موجب شد تا در دهه 90 این حوزه از روزنامه‌نگاری در سطح جهان رواج یابد. کارنامه کاری وی مشحون از راه‌اندازی رسانه‌های مختلف در موضوع تحولات و رویدادهای مخابراتی ست. او چه در نقش سردبیری و چه در نقش مجری و خبرنگار توانسته به‌خوبی توانایی‌های خود را نشان دهد و به دلیل تسلطش بر این موضوع، بهترین گزینه برای مدیریت نشستی با موضوع آینده تحولات مخابراتی-ارتباطی در صنعت سرگرمی ست.

سخنرانان:

لوسی برونز (Lucy Bronze)

لوسی برونز (Lucy Bronze)

لوسی در سال 1991 در اسکاتلند دیده به جهان گشود.  او از کودکی به دنیای فوتبال وارد شد و توانست در انگلیس برای ساندرلند، اورتون، لیورپول و منچستر سیتی (دو بار) بازی کند و همچنین در المپیک لیون حضور داشته باشد، وی سه بار متوالی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. همین کارنامه درخشان بیانگر مهارت شگفت‌انگیز او در فوتبال است. او که به‌عنوان یکی از بهترین مدافعان جهان شناخته می‌شود، او همچنین برنده جایزه بهترین بازیکن فیفا در سال 2020 و بهترین بازیکن یوفا در سال 2019 بود. این سوابق موجب شده تا وی الهام‌بخش ورزش زنان در سطح جهان و قاره اروپا باشد، این موضوع دستمایه‌ای شد برای دعوت وی به این نشست.

 

 

گِرِگ پیترز (Greg Peters)

گِرِگ پیترز (Greg Peters)

شاید کسی تصور نمی‌کرد که یک دانش‌آموخته فیزیک و اخترشناسی از دانشگاه ییل روزی سکان‌دار یکی از غول‌های صنعت فیلم و سرگرمی در جهان شود. پیترز یکی از مدیران عامل نتفلیکس است. قبلاً وی به‌عنوان مدیر عملیاتی و مدیر ارشد تولید خدمت می‌کرد. پیش از این هم مدیر توسعه بین‌المللی نتفلیکس بود و مسئول مشارکت جهانی با شرکت‌های لوازم الکترونیکی، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی و توزیع‌کنندگان برنامه‌های ویدئویی چندکاناله بود که نتفلیکس را قادر می‌سازد فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها ارائه دهد. بر این اساس او یکی از افرادی ست که هم بر دنیای فن‌آوری‌های نوین ارتباطی تسلط دارد و هم صنعت فرهنگ را به‌خوبی می‌شناسد.