زاویه؛ نشست سوم کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2023): جهان‌های در حال تغییر، دنیا به سرعت در حال تغییر و تحول است و به شکل‌های مختلفی در معرض تحول قرار دارد. یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در حال رخ دادن است، تحول به سوی جامعه جهانی است. با پیشرفت فناوری و افزایش ارتباطات در مقیاس جهانی، قادر به ارتباط و همکاری با مردم سراسر دنیا به شیوه‌هایی هستیم که پیش‌تر ممکن نبود. با این حال، همگام با پیشرفت فرایند جهانی شدن، چالش‌هایی نیز در شکل‌گیری است. هنوز تفاوت‌هایی فرهنگی، زبانی و ایدئولوژیک بین مردم و کشورها وجود دارد که ممکن است منجر به مشکلاتی نظیر فقر، نابرابری و چالش‌هایی مانند شیوع همه‌گیری‌های جهانی شود؛ اما با وجود این چالش‌ها، فرصت‌هایی برای همکاری و هم‌رسانی دانش نیز با جهانی شدن به وجود آمده است.

با تحقق امکان ارتباط فوری و آسان، می‌توانیم از دانش و تجربیات دیگران بهره بگیریم و با همکاری در حل مشکلات جهانی بهبودی عمومی را برای همه مردم جهان به ارمغان آوریم. برای موفقیت در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، باید به دنبال فرصت‌های جدید باشیم و با آن‌ها سازگار شویم. سخنرانان در این نشست تخصصی، بر لزوم همکاری و اشتراک‌گذاری دانش و تجربه با دیگران در راستای حل مشکلات جهانی تأکید کردند.

در این نشست بحران‌های پیش روی شرکت‌های مخابراتی در حوزه انرژی مورد بحث قرار گرفته است. شرکت ها دو رویکرد در برابر بحران ها بطور منطقی اتخاذ می کنند:

  • رویکرد درون گرا که به نوعی عقب نشینی و محاظفه کاری تعبیر می شود.
  • رویکرد بهره‌برداری از فرصت های بوجود آمده در شرایط بحرانی.

در بخش اول این نشست به رویکرد دوم شرکت‌های مخابراتی در رویایی با چالش های حوزه انرژی از جمله کاهش عرضه، افزایش قیمت و محدودیت های اعمالی بر سوخت های ارزان اما آلاینده پرداخته شده است. نحوه مدیریت کوتاه مدت و بلند مدت چالش‌ها، ایجاد اکوسیستم های جدید، شیوه های نوین تامین پایدار انرژی.

شرکت‌های فعال در حوزه انرژی، بهداشت، اجتماعی و ژئوپلیتیک، هنگان وقوع بحران در زمینه مسائلی چون تأمین انرژی و اتصال پایدار، یک انتخاب دارند. آن‌ها می‌توانند به سمت انفعال حرکت کنند، یا می‌توانند از این لحظه برای تسریع رویکردها، روابط و روش‌های جدید تفکر در مورد موفقیت پایدار در آینده استفاده کنند. این بخش از نشست سوم، به تجربه صنعت انرژی در حال تحول و اپراتورهای مخابراتی در هنگام مدیریت بحران انرژی، اختلالات عرضه و افزایش هزینه‌ها می‌پردازد.

نحوه تطابق و یافتن نقاط مشترک، نحوه تسهیل اتخاذ رویکردهای نوآورانه در پی ایجاد اکوسیستم‌های جدید و حل بحران در کوتاه مدت، چالش‌هایی هستند که سخنرانان در این بخش از رویداد مذکور، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در بخش دوم این نشست به انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه‌های مختلف پرداخته شده است. نحوه تأمین مالی، تطبیق صنایع با انرژی های کم آلاینده و معرفی صنایع و محصولات پاک و دوست‌دار محیط زیست، مهم‌ترین محورهای بخش دوم این نشست هستند.

تمام این بحران‌ها و چالش‌های پیش رو در صدد رفع برخی نیاز‌ها و بهبود خدمت‌رسانی به مخاطبان است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقتصاد دیجیتال و رفتار‌های جدید در مواجه با فناوری‌های روز، نشست‌های دیگر را نیز مشاهده کنید.

مدیر جلسه:

کارمینه دی سیبیو (Carmine Di Sibio)

کارمینه دی سیبیو (Carmine Di Sibio)

وی اصالتا ایتالیایی ست اما در خردسالی به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرده است. او هم اکنون مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت های خدمات مالی در جهان است. شرکت «EY» در حوزه حسابرسی، مشاوره مالی، حقوقی، تجاری، راهبردی و حسابرسی مالیاتی در بیش از 150 کشور فعالیت می کند. نقطه قوت وی استفاده از شیوه های نو در مدیریت، بها دادن به خلاقیت و نوآوری، ترغیب شرکت ها به سرمایه گذاری در محصولات و خدمات استارتاپی ست. او توانسته با این شیوه ها سود سرشاری را نصیب مجموعه مطبوع خود کند.

او پیشتر به عنوان مدیر ارزیابی ریسک و خدمات نظارتی در سازمان خدمات مالی آمریکا(FSO) ، یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت تمرکز سرمایه در بلند مدت (FCLT) است، ضمنا او نقش فعالی در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) ایفا می‌کند و به عنوان یکی از اعضای شورای تجارت بین الملل آن نهاد فعالیت می‌کند.

سخنرانان:

آنا بورگ (Anna Borg)

آنا بورگ (Anna Borg)

وی مدیرعامل یکی از نخستین شرکت های فعال در حوزه انرژی های نو است. شرکت واتنفال (Vattenfall) در سال 1909 تاسیس شده و یکی از فعال ترین و پیشرو ترین شرکت ها در جهان است. او در سال 2022 به عنوان مدیرعامل برتر و نیز تأثیرگذارترین فرد در حوزه انرژی در کشور سوئد معرفی شد. او پیشتر نیز در حوزه شرکت های نوآور در اتحادیه اروپا فعالیت داشته است.

آلیسون کربی (Allison Kirkby)

آلیسون کربی (Allison Kirkby)

وی مدیرعامل و رئیس شرکت تلیاست. این شرکت در حوزه تلفن و اپراتور شبکه تلفن همراه در کشورهای اروپای شمالی، اروپای شرقی، آسیای مرکزی و اسپانیا خدمات رسانی می کند. مشترکین تلفن همراه آن بیش از۱۵۰ میلیون است. وی پیشتر در شرکت های بزرگ چندملیتی مثل هلدینگ بی تی که در حوزه مخابرات فعال هستند، سوابق مدیریتی درخشانی داشته است.

مارگاریتا دلا وال (Margherita Della Valle)

مارگاریتا دلا وال (Margherita Della Valle)

او در سال 2020 به عنوان مدیر ارشد غیر اجرایی شرکت رکیت بنکیزر (Reckitt Benckiser Group) یا رکیت شرکت کالاهای لوکس بریتانیایی و چندملیتی است، که در زمینه تولید و عرضه عمده محصولات بهداشت و سلامت فعالیت می‌کند. شرکت رکیت بنکیزر در سال ۱۸۱۴ راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای عملیات در ۶۰ کشور بوده و محصولاتش را در ۲۰۰ کشور جهان عرضه می‌نماید. وی پیشتر به مدت دو سال ریاست امور مالی ودافون (Vodafone Group) را برعهره داشته و سابق بر آن نیز جزو مدیران ارشد مالی این شرکت به مدت 10 سال بزرگ بوده است.  ودافون شرکت چندملیتی مخابراتی بریتانیایی است که دفتر مرکزی آن در شهر نیوبوری، برکشر، بریتانیا مستقر است. این شرکت از لحاظ میزان درآمد، بزرگ‌ترین شرکت ارتباطات سیار جهان به‌شمار می‌آید.

 

 

الِی‌هاندرو اگاگ (Alejandro Agag)

الِی‌هاندرو اگاگ (Alejandro Agag)

او نمونه یک انسان کارآفرین و نوآور است. او گرچه در مادرید به دنیا آمد اما تا دوران دانشگاهش در فرانسه و آمریکا هم زندگی کرد. همین تجربیات گرانبها موجب شد تا زمانی که به دنیای سیاست وارد می شود، به سرعت پله های ترقی را طی کند. او تنها زمانی که 25 سال داشت دستیار شخصی نخست وزیر اسپانیا شد و در 28 سالگی توانست بر کرسی پارلمان اروپا بنشیند. اما در میانسالی با چرخشی 180 درجه ای تصمیم گرفت عطای سیاست را به لقایش ببخشد و وارد دنیای ورزش شود. او ابتدا در رشته مسابقات موتور سواری حاضر شد. سپس اقدام به خرید اشتراک تلویزیون F1 (جهت پخش مسابقات فرمول یک) کرد. سپس یک تیم مسابقه ای را خرید و با نوسازی آن، توانست دستاوردهای بسیاری را در مسابقات از آن خود کند.

لایا سانز (Laia Sanz)

لایا سانز (Laia Sanz)

وی راننده خودرو های فرمول یک است. سانز موفق شده بارها در مسابقات ملی و بین المللی افتخارات بسیاری را کسب کند. او تا کنون پر افتخارترین زن در مسابقات موتورسواری ست. او در مسابقات تیمی هم توفیقات بسیاری داشته است. خانم سانز هم اکنون در تیم بریتانیا در مسابقات بین المللی حضور دارد.

کیریستین جامپولی زاکنا (Christine Giampaoli Zonca)

کیریستین جامپولی زاکنا (Christine Giampaoli Zonca)

او راننده مسابقات رالی ست و توانسته است در مسابقات رالی و آفرود جهانی مقامات بسیاری را از جمله در رالی داکار، عربستان و کاتالونیا کسب کند.