زاویه؛ نشست اول کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2023): چشم انداز یک آینده باز، در جهان مبتنی بر فناوری، تغییرات و نوآوری‌های ناشی از ظهور هوش مصنوعی، 5G و واقعیت افزوده، صنعت را در مسیر جدیدی قرار داده است؛ مسیری که ماهیتی فراگیر و همه‌جانبه دارد. در نتیجه، شبکه‌های تلفن همراه نیز در حال تکامل هستند و بازتر و چابک‌تر از گذشته می‌شوند. این امر بستری هوشمند و آماده برای گسترش چشم‌انداز دیجیتالی فراهم می‌کند.

در این تصویر از آینده، با جامعه‌ای قدرتمند مواجه هستیم که در آن مردم از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند و برای دستیابی به خیر عمومی همکاری می‌کنند. در این تصویر از آینده، توجه بیشتری به زیست پایدار و حفاظت از محیط زیست معطوف می‌شود و منابع انرژی تجدیدپذیر و فناوری‌های سبز به شکلی گسترده مورد توجه قرار می‌گیرند. استفاده از منابع طبیعی نیز در این شرایط با مسئولیت‌پذیری همراه شده و سیستم اقتصادی از نظر عدالت و برابری در اولویت قرار می‌گیرد.

در چشم‌انداز آینده، تأکید بیشتری بر همکاری نسبت به رقابت وجود دارد و شرکت‌ها و دولت‌ها به همکاری برای حل مسائل اجتماعی و محیطی می‌پردازند. آموزش نیز برای همه در دسترس است و نه فقط با هدف به دست آوردن شغل، بلکه به دلیل رشد و توسعه شخصی ارزش‌گذاری می‌شود. جهانی را تصور کنید که در آن سیستم آموزشی بر تفکر انتقادی و خلاقیت مبتنی است و دانش آموزان را تشویق می‌کند که به طور مستقل فکر کنند و به تعقیب اهدافی منطبق با علایق خود بپردازند.

در این آینده عادلانه، توجه بیشتری به سلامت روان و رفاه شهروندان وجود دارد و تمرکز بر پیشگیری و مداخله زودهنگام معطوف است. علاوه بر این، مراقبت‌های پزشکی نیز در دسترس همه افراد قرار دارد و مردم می‌‌توانند از مراقبت‌های با کیفیت و مقرون به صرفه، استفاده کنند. در مجموع، آینده عادلانه، شرایطی است که همه افراد فرصت برابر برای رشد و شکوفایی دارند و نیازهای پایه همه افراد در آن برآورده می‌‌شود.

امروزه قابلیت همکاری در زمینه فناوری، زیربنای تحولی است که در همه صنایع مشاهده می‌شود‌. فرصت‌های همکاری همچنان ادامه دارند و فناوری‌ها اکنون نیازمند چشم‌اندازی مشترک برای دستیابی به آینده‌ای منصفانه و عادلانه است. از این رو برای مشاهده نشست‌های بعدی و آگاهی بیشتر در مورد این کنگره جهانی به این لینک مراجعه کنید.

 

سخنرانان:

متس گرنرید (Mats Granryd)

متس گرنرید (Mats Granryd)

متس گرنرید، مدیر انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار (GSMA) و عضو هیئت مدیره آن است. وی از حامیان اصلی پایداری در صنعت موبایل محسوب می‌شود و نقشی کلیدی در تعیین صنعت موبایل به عنوان یکی از اهداف پایدار توسعه سازمان ملل (SDGs) دارد. وی پیش از این به مدت 15 سال در بخش‌های گوناگون شرکت اریکسون فعالیت داشته که آخرین مورد آن، مدیریت واحد شمال اروپا و آسیای مرکزی بوده است.

خوزه ماریا آلوارز پالت (José María Álvarez-Pallete)

خوزه ماریا آلوارز پالت (José María Álvarez-Pallete)

خوزه ماریا آلوارز پالت، مدیر عامل شرکت مخابراتی «Telefónica» است. وی دارای مدرک دکتری از دانشگاه اقتصاد از دانشگاه «Complutense» مادرید بوده و همچنین سابقه تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه بلژیک را نیز دارد. وی از جولای 2006 وارد هیئت مدیره  «Telefónica» و از تاریخ 8 آوریل 2016، به عنوان مدیر عامل این شرکت منصوب شده است.

 

 

فایل ارائه خوزه ماریا آلوارز پالت

دریافت فایل

کریستل هیدمن (Christel Heydemann)

کریستل هیدمن (Christel Heydemann)

کریستل هیدمن از تاریخ 4 آوریل 2022 به عنوان مدیر اجرایی شرکت «Orange Group» برگزیده شده است. او سابقه حضور در شرکت تجهیزات مخابراتی فرانسوی «Alcatel» را در کارنامه دارد. وی در سال 2008 به عنوان مدیر فروش وارد این شرکت شد و 3 سال بعد، به عنوان مدیر منابع انسانی و تحول ارتقا یافت. هیدمن پس از آن و در سال 2014 به شرکت «Schneider Electric» ملحق شد و تا سال 2017 در بخش‌های گوناگون این شرکت فرانسوی مشغول به فعالیت بوده است.

 

 

تیری برتون (Thierry Breton)

تیری برتون (Thierry Breton)

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی کمیسیون اروپا، فعالیت خود را به عنوان یک کارآفرین بخش فناوری در سال 1981 در ایالات‌متحده آمریکا آغاز کرد. وی در خلال سال‌های 1986 تا 1990 طراحی و مدیریت نخستین پارک گردشگری فرانسه، موسوم به «Futuroscope» را بر عهده داشت. وی سپس مدیریت برخی از شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات اروپا را عهده‌دار شد. برتون در سال 2005 به عنوان وزیر امور اقتصادی، دارایی و صنعت فرانسه منصوب شد و تا سال 2007 این سمت را برعهده داشت. وی پس از آن مدتی به تدریس رشته حکمرانی در دانشگاه هاروارد آمریکا پرداخت. او در سال 2019 به عنوان کمیسر بازار داخلی کمیسیون اروپا انتخاب شد.

 

 

پیوند منبع