عنوانWhat Do We Mean When We Say Digital Discrimination
نویسندهDaniel Lyons
مرکز مطالعاتیAEI
تاریخ انتشار14 دسامبر 2022
پیوندAEI

زاویه؛ در دسامبر امسال، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آماده است تا برای مبارزه با تبعیض دیجیتال اقدام کند. دسترسی عادلانه به پهنای باند یک هدف مهم است و این آژانس مؤظف است تضمین کند که ارتباطات از راه دور «بدون تبعیض نژادی، مذهبی، ملیتی و جنسیتی» در دسترس همه قرار می‌گیرد. اما یک سؤال کلیدی این است که «تبعیض» را چگونه تعریف می‌کنیم؟ گستردگی تعریف پیشنهادی آژانس می‌تواند پیامدهای ناخواسته‌ای برای صنعت مخابرات و به‌طورکلی برای قانون ضدتبعیض داشته باشد.

در سال 1996، کنگره قانون ارتباطات را اصلاح کرد تا ضدیت با تبعیض را به‌عنوان بخشی از سیاست مخابراتی آمریکا در نظر بگیرد. قانون سرمایه‌گذاری زیرساخت و مشاغل، سال گذشته این ابتکار را تقویت کرد و به FCC دستور داد تا قوانینی را برای تسهیل دسترسی برابر به پهنای باند، با جلوگیری از تبعیض دیجیتالی اتخاذ کند. برای انجام این مأموریت، FCC اطلاعیه‌ای را درخصوص قوانین پیشنهادی در دستورکار جلسه علنی 21 دسامبر خود قرار داد.

شاید مهم‌ترین تصمیم آژانس نحوه تعریف «تبعیض» باشد که کنگره آن را به صلاح‌دید آژانس واگذار کرد. در ادبیات روزمره این اصطلاح به معنای تصمیم عمدی برای رفتار متفاوت با مردم براساس یک دلیل ناگفتنی است. مریام وبستر «Merriam-Webster» تبعیض را به‌عنوان «دیدگاه، اقدام یا رفتار تعصب‌آمیز» یا «عمل یا نمونه‌ای از تبعیض قاطعانه و نه فردی» تعریف می‌کند.