زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری دیلی ای‌آی، شرکت اپل در سکوت خبری به سمت ادغام هوش مصنوعی در محصولات خود حرکت می‌کند. این شرکت فناوری ده‌ها کارشناس را از گوگل به خدمت گرفته و در حال تأسیس یک آزمایشگاه تحقیقاتی مخفی در شهر زوریخ سوئیس است.

بر اساس تجزیه و تحلیل وبگاه فایننشال تایمز از پروفایل‌های لینکدین، آگهی‌های شغلی و مقالات تحقیقاتی، این شرکت در سال‌های اخیر در حال استخدام گسترده نیرو برای توسعه تیم آموزش ماشینی و هوش مصنوعی خود بوده است. شرکت اپل به صورت ویژه کارمندان گوگل را هدف قرار داده و از سال 2018 حدود 36 نفر از آن‌ها را جذب کرده است.

در حالی که ورود اپل به هوش مصنوعی مولد با تأخیر آغاز شد، این شرکت فاز تحقیق و توسعه هوش مصنوعی را سرعت بخشیده است. به عقیده کارشناسان، غول فناوری سازنده آیفون احتمالاً بر استقرار هوش مصنوعی مولد در دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه‌های خود تمرکز دارد. از سوی دیگر، اپل ویژن پرو نیز فرصت‌های متعددی را برای جمع‌آوری داده‌های ارزشمند و استقرار محصولات نرم‌افزاری هوش مصنوعی فراهم می‌کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، سال گذشته اذعان داشت که این شرکت تمایلی به غرق شدن در هیاهوی هوش مصنوعی مولد ندارد؛ اما همچنین اشاره کرد که پروژه‌های هوش مصنوعی اپل، از جمله چت‌با  «Apple GPT»، در حال آماده‌سازی هستند.

کوک همچنین ادعا کرد که هوش مصنوعی در حال حاضر در محصولات این شرکت تعبیه و در همه آن‌ها ادغام شده است. آخرین پیشرفت این شرکت در زمینه هوش مصنوعی مولد ممکن است، در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان در ژوئن آینده نمایش داده شود.

پیوند منبع