زاویه؛ به نقل از Reuters، بنا بر اعلام گوگل، این شرکت محدودیت‌هایی را در پاسخ‌های «Gemini» به سؤالات مربوط به انتخابات در اقصی نقاط جهان اعمال می‌کند. به عقیده کارشناسان، اتخاذ این تصمیم، تدبیر مناسبی برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی در به کارگیری این فناوری محسوب می‌شود.

این به‌روزرسانی در زمانی ارائه می‌شود که پیشرفت‌های هوش مصنوعی، از جمله تولید تصویر و ویدئو، نگرانی‌های مربوط به اطلاعات نادرست و اخبار جعلی را در میان مردم افزایش داده و دولت‌ها را وادار به تنظیم‌گری جدی این فناوری کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هنگامی که از «Gemini» پرسشی در خصوص رقابت انتخاباتی 2024 آمریکا میان جو بایدن و دونالد ترامپ مطرح شود، پاسخ چنین خواهد بود: «من هنوز در حال یادگیری هستم که چگونه به این سؤال پاسخ دهم. در این بین، جست‌وجوی گوگل را امتحان کنید.»

شرکت گوگل در ماه دسامبر محدودیت‌هایی را در داخل ایالات متحده وضع و اعلام کرد که این محدودیت‌ها تا پیش از انتخابات اجرایی خواهند شد. یکی از سخنگویان این شرکت طی اظهار نظری در این خصوص گفت: «در راستای آمادگی برای برگزاری انتخابات در سراسر جهان در سال 2024 و به دلیل احتیاط فراوان، پاسخ‌های «Gemini» به درخواست‌های مربوط به انتخابات را محدود می‌کنیم.»

پیوند منبع