زاویه؛ به نقل از Total Telecom، شرکت مخابراتی اوردو (Ooredoo) یکی از بازیگران پیشرو حوزه زیرساخت ارتباطی قطر، در سال 2022، بیش از 6.2 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. این شرکت، خدمات تلفن همراه، ثابت، اینترنت پهن‌باند و سرویس‌های مدیریت شرکتی را به بیش از 100 میلیون مصرف‌کننده و کسب‌وکار در خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای جنوب شرقی ارائه می‌دهد.

گونتر اوتندوفر، مدیر ارشد نوآوری فناوری اوردو از نقش پیشگام این شرکت در عرضه فیبر نوری در قطر می‌گوید. شرکت او طرحی جاه‌طلبانه برای تبدیل قطر به یک اقتصاد دیجیتال پیشرو دارد که زیربنای آن اتصال قوی و گسترده است.

اوردو در سال 2009، پروژه مذکور را با اجرای آزمایشی در دو منطقه آغاز کرد و توسعه داد. این طرح هم‌اکنون به بیش از 99.9 درصد از خانوارهای قطری رسیده است. این پوشش گسترده گواهی بر تعهد این شرکت به ارتقاء شبکه ملی است. هرچند نباید از یاد برد که چالش‌های بی‌سابقه‌ همه‌گیری کووید 19 و لزوم برقراری ارتباط مجازی، ترافیک شبکه را در مدت کوتاهی  35 درصد افزایش داد.

اوردو برای مدیریت این تقاضای فزاینده و حفظ سطح بالای سرویس‌دهی به مشارکت قوی، از میان شرکت‌های بزرگ، به ویژه به «هوآوی» و طراحی شبکه قدرتمند آن متکی بوده است. این شرکت با برخورداری از دو شبکه مستقل می‌تواند از دو طرف به نقاط تجمع مهم برسد و سطح دسترسی را بالا نگه دارد. از سوی دیگر ظرفیت ارائه اتصال یکپارچه را در مواقع لزوم، مانند رویدادهای خاص را نیز افزایش ‌دهد.

قطر یکی از 20 کشور برتر جهان از نظر سرعت اینترنت ثابت و یکی از 3 کشور برتر جهان از نظر سرعت شبکه داده تلفن همراه است. این آمار نشان‌دهنده برتری زیرساخت‌های این کشور است که شرکت اوردو به توسعه آن ادامه می‌دهد.

پیوند منبع