زاویه؛ به نقل از CNN، شرکت متا پس از مواجهه با انتقادات فراوان به دلیل رفتار متفاوت با حساب‌های کاربری خاص و تبعیض در فرآیند بررسی محتوای پست حساب‌های کاربری یاد شده در مقایسه با کاربران عادی، اعلام کرد که این فرایند را اصلاح می‌کند.

وال‌استریت ژورنال در نوامبر 2021 طی گزارشی مدعی شد که شرکت متا برای بررسی محتوای منتشر شده از سوی کاربران خاص، مانند سیاست‌مداران، افراد مشهور، روزنامه‌نگاران و شرکای تجاری این شرکت، فرایندی تبعیض‌آمیز و متفاوت دارد و همین امر سبب کاهش نظارت بر محتوای کاربران ویژه می‌شود. بر اساس گزارش یاد شده، دامنه شمول این فرایند از سال 2020 به 5.8 میلیون کاربر گسترش یافته است.

هیئت نظارت متا در پی این گزارش اعلام کرد که فیس‌بوک در ارائه جزئیات مهم درباره این سیستم کوتاهی کرده است و طی یک توصیه سیاستی در ماه دسامبر از این شرکت خواست در مورد سیستم یاد شده و نحوه عملکرد آن شفاف‌سازی کند.

اکنون متا قصد دارد تغییراتی در این زمینه ایجاد کند. با این حال، این شرکت همچنان از اجرای برخی توصیه‌ها مانند علامت‌گذاری عمومی صفحات مربوط به حساب‌های کاربری خاص سرباز زد و استدلال کرد که چنین شناسه‌هایی می‌توانند آن حساب‌ها را به «هدف‌های بالقوه برای بازیگران مخرب» تبدیل کنند.

متا طی بیانیه‌ای سیاستی در رابطه با برنامه یاد شده اعلام کرد: «ما متعهد به حفظ شفافیت با هیئت‌مدیره و مردم هستیم و همچنان به اجرای تعهدات خود ادامه می‌دهیم.»

حساب توییتری هیئت نظارت روز جمعه در توییتی نوشت که تغییرات پیشنهادی این شرکت در فرایند نظارت محتوایی، می‌تواند رویکرد متا برای پیشگیری از خطا را منصفانه‌تر، معتبرتر و مشروع‌تر کند و پاسخگوی انتقادات اصلی در توصیه‌نامه سیاستی دسامبر باشد.

پیوند منبع