زاویه؛ به نقل از رویترز، روزنامه «Gazeta Wyborcza» اخیراً طی گزارشی مدعی شد که در بحبوحه افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد استفاده نهادهای اطلاعاتی لهستان از بدافزار اسرائیلی پگاسوس علیه مخالفان دولت این کشور، تلفن همراه یک شهردار نزدیک به مخالفان، با استفاده از این جاسوس‌افزار هک شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده، تلفن همراه جاکک کارنوفسکی، شهردار منطقه سوپوت در بالتیک، در سال 2018 و همزمان با آغاز همکاری وی برای شرکت در مبارزات انتخاباتی مجلس اعلای لهستان، هدف حمله قرار گرفته است. کارنوفسکی در بیانیه‌ای گفت: «ما به حزب قانون و عدالت اجازه نمی‌دهیم دموکراسی را بیش از این نابود و کشور ما را به شوروی تبدیل کند. سیاست‌مداران مسئول صدور دستور چنین اقدامی باید زندانی شوند.»

اگرچه مقامات ارشد دولت لهستان پیش‌تر صحت خبر خرید این جاسوس‌‎افزار را تأیید کرده بودند، اما مدعی هستند که از آن برای شنود و رصد فعالیت مخالفان دولت استفاده نکرده‌اند.

رژیم صهیونیستی اخیراً به اتهام فروش جاسوس‌افزار پگاسوس به برخی از دولت‌های خارجی برای جاسوسی از فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و سیاست‌مداران تحت فشار جهانی قرار گرفته است.

پیوند منبع