زاویه؛ به نقل از BBC، تیک‌تاک برای استفاده کاربران زیر 18 سال خود از این پلتفرم محدودیت زمانی 60 دقیقه‌ در روز را در نظر گرفت. بر اساس اخبار منتشر شده، این اقدام تیک‌تاک، واکنشی به ادعای اعتیادآور بودن این رسانه اجتماعی برای نوجوانان محسوب می‌شود. محدودیت یاد شده از سوی والدین قابل تنظیم است و کاربر نوجوان برای استفاده از تیک‌تاک برای مدت زمانی بیش از 1 ساعت در روز باید رمز عبور تنظیم شده توسط والدین را وارد کند.

بر اساس اعلام شرکت چینی بایت‌دنس، هدف از ارائه این قابلیت، کمک به کنترل زمان استفاده افراد از تیک‌تاک است. این محدودیت جدید در پی درخواست‌های متعدد افراد برای ایجاد امکان مدیریت زمان استفاده از پلتفرم یاد شده، برای نوجوانان اعمال شد.

کورمک کینان، رئیس بخش اعتماد و ایمنی تیک‌تاک، اعلام کرد که این شرکت به منظور افزایش محدودیت‌های حفاظتی برای کودکان و نوجوانان همکاری خود را متخصصان را افزایش خواهد داد. وی در این مورد گفت: «در حالی که هیچ موضع مشترک و مشخصی در مورد میزان زمان درست استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تاثیر آن بر کاربران وجود ندارد، ما محدودیت‌های جدید را با تکیه بر تحقیقات آکادمیک و مشورت با کارشناسان حوزه سلامت دیجیتال اعمال کردیم.»

بر اساس خط‌مشی‌های تیک‌تاک، کاربران این پلتفرم باید حداقل 13 سال سن داشته باشند و افراد زیر 18 سال نیز گزارش هفتگی زمان استفاده از این پلتفرم را دریافت می‌کنند.

پیوند منبع