زاویه؛ به نقل از  رویترز، استارت‌آپ «OpenAI» در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها نسبت به تأثیر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بر انتخابات‌های سراسر جهان در سال 2024، اعلام کرد که ابزاری برای شناسایی تصویر مبتنی بر مدل «DALL-E 3» راه‌اندازی خواهد کرد.

بنا بر اعلام این شرکت، ابزار مذکور تصاویر ایجاد شده توسط «DALL-E 3» را با دقت حدودا 98 درصدی شناسایی می‌کند و می‌تواند، تغییرات رایج مانند فشرده‌سازی، برش و سایر اشکال ویرایش را با کمترین تأثیر مدیریت کند.

شرکت خالق «ChatGPT» همچنین قصد دارد که برای علامت‌گذاری محتوای دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند عکس یا صدا با سیگنالی که حذف آن دشوار باشد، واترمارکی مقاوم در برابر دستکاری به خروجی‌های خود اضافه کند. شرکت «OpenAI» همچنین به یک گروه صنعتی متشکل از گوگل، مایکروسافت و ادوبی ملحق شده است و قصد دارد استانداردی برای تسهیل ردیابی منشاء رسانه های مختلف ارائه کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در ماه آوریل و در جریان انتخابات عمومی هند، ویدئوهایی جعلی از دو بازیگر بالیوودی در انتقاد از عملکرد نخست‌وزیر این کشور در فضای مجازی منتشر شد. طبق برآوردهای صورت گرفته، محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی و دیپ‌فیک به طور فزاینده‌ای در هند و انتخابات سایر نقاط جهان از جمله ایالات متحده، پاکستان و اندونزی مورد استفاده قرار می‌گیرند

از همین روی، «OpenAI» می‌خواهد، در راه‌اندازی یک صندوق 2 میلیون دلاری تاب‌آوری اجتماعی برای حمایت از آموزش هوش مصنوعی به مایکروسافت بپیوندد.

پیوند منبع