زاویه؛ به گزارش وبگاه خبر رویترز، سازمان‌دهندگان المپیک 2024 پاریس در حال آماده شدن برای رویارویی با چالش‌های بی‌سابقه امنیت سایبری در طول برگزاری این مسابقات ورزشی هستند. طبق پیش‌بینی کارشناسان، مخاطرات سایبری بسیاری برای بازی‌های المپیک تابستان وجود دارد. بر اساس ادعاهای مطرح شده، جرائم سازمان یافته، بازیگران مخرب و دولت‌ها تهدیدهای اصلی در طول این دوره از المپیک و پارالمپیک خواهند بود.

از همین روی، مقامات پاریس با همکاری آژانس ملی امنیت اطلاعات فرانسه (ANSSI) و شرکت‌های امنیت سایبری سیسکو و اویدن به دنبال محدودکردن تأثیر حملات سایبری هستند. وینسنت استروبل، مدیر کل آژانس ملی امنیت اطلاعات فرانسه در این خصوص گفت: «ما نمی‌توانیم جلوی همه حملات را بگیریم، رقابت‌ها بدون حمله نخواهند بود؛ اما باید تأثیر آن‌ها را محدود کنیم. »

وی مدعی شد: «بازی‌ها با سطح قابل توجهی از تهدید روبه‌رو هستند؛ اما ما نیز اقدامات آماده‌سازی بی‌سابقه‌ای انجام داده‌ایم. بنابراین فکر می‌کنم یک قدم جلوتر از مهاجمان هستیم.»

مقامات فرانسوی  همچنین هکرهای کلاه‌سفید را به خدمت گرفته‌اند تا امنیت سیستم‌ها را ارزیابی کنند. آن‌ها همچنین از هوش مصنوعی برای کمک به آن‌ها بهره گرفته‌اند.

فرانتس رگل، مدیر بخش فناوری اطلاعات المپیک 2024 پاریس گفت: «هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند، بین دردسر و فاجعه تفاوت ایجاد کنیم.»

پیوند منبع