زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری ان‌بی‌سی نیوز، جو بایدن به زودی مصوبه‌ای را امضا خواهد کرد که نحوه ذخیره و گزارش موارد سوءاستفاده جنسی از کودکان را به‌روز و ساده می‌کند، به مرکز ملی کودکان ناپدید شده و استثمار شده (NCMEC) گزارش می‌دهد و بر الزامات گزارش دهی و افزایش جریمه عدم گزارش‌دهی می‌افزاید.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، پس از نهایی‌سازی و امضای این قانون، پلتفرم‌های آنلاین و شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی ملزم به گزارش موارد قاچاق جنسی و سوء استفاده آنلاین از کودکان به مرکز ملی کودکان ناپدید شده و استثمار شده خواهند بود.

سیستم گزارش‌دهی متمرکز بهره کشی آنلاین از کودکان آمریکا، در حال حاضر با برخی چالش‌ها مواجه است.  این در حالی است که به عقیده کارشناسان، قانون جدید با گسترش مدت زمان نگهداری مدارک ارائه شده به سیستم و امکان استفاده از فناوری‌های نوین، مانند ذخیره سازی ابری، برای انتقال و ذخیره اطلاعات، به کاهش برخی از این مشکلات کمک می‌کند.

یوتا سوراس، افسر ارشد حقوقی مرکز ملی کودکان ناپدید شده و استثمار شده طی اظهار نظری در این خصوص گفت: «اطمینان از اینکه محتوای گزارش‌شده به مدت 1 سال ذخیره می‌شود، زمان کافی را برای این سازمان فراهم می‌کند تا به بررسی عدم تعارض و سایر تحلیل‌ها در گزارش‌ها و به اولویت‌بندی و ارائه اطلاعات به مجریان قانون درباره محتوای گزارش کمک کند. این امر همچنین زمان اضافی حیاتی برای تحقیق، ارائه حکم‌های جست‌وجو در شرکت‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر و موارد دیگر را در اختیار مجریان قانون قرار می‌دهد.»

طبق اعلام سناتورها، این لایحه اولین قانون شاخصی است که طی سال‌های اخیر مکانیسم‌های اجرایی و پاسخگویی را بر عهده شبکه‌های اجتماعی می‌گذارد.

جنیفر بوتا، مادر یکی از قربانیان سوء استفاده جنسی آنلاین از کودکان که فرزند خود را در 25 مارس 2022، از دست داده است، طی گفتگویی با شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفت: «اخاذی مالی پرسرعت‌ترین جنایت در حال رشد در بین نوجوانان ماست و زمانی تغییر رخ می‌دهد که کسی در قبال اتفاقاتی که برای این بچه‌ها می‌افتد، پاسخگو باشد.»

پیوند منبع