زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری رویترز، شرکت فناوری مایکروسافت اعلام کرد که طی چهار سال آینده و در راستای گسترش خدمات ابری و ترویج فناوری هوش مصنوعی خود در قاره آسیا، مبلغ 2.2 میلیارد دلار در مالزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این اقدام که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری مایکروسافت در  کشور مالزی به شمار می‌رود، شامل توسعه زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی، ایجاد فرصت‌های مهارتی فناورانه برای 200 هزار نفر و حمایت از توسعه‌دهندگان این کشور می‌شود.

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت، در جریان بازدید از شهر کوالالامپور در این خصوص گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که زیرساخت‌هایی با سطح جهانی در اینجا داریم تا هر سازمان و استارت‌آپی بتواند از آن‌ها بهره‌مند شود.»

مایکروسافت  همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت با دولت مالزی برای ایجاد یک مرکز ملی تعالی هوش مصنوعی و ارتقای قابلیت‌های امنیت سایبری همکاری خواهد کرد.

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی نیز گفت که این سرمایه‌گذاری از تلاش‌های مالزی برای توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مایکروسافت در تلاش است تا پشتیبانی خود از توسعه هوش مصنوعی را در سطح جهانی گسترش دهد. نادلا پیش‌تر نیز از سرمایه‌گذاری 1.7 میلیارد دلاری در کشور اندونزی خبر داده و اعلام کرده بود که مایکروسافت اولین مرکز داده منطقه‌ای خود را در تایلند افتتاح خواهد کرد.

پیوند منبع