زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری رویترز، سم آلتمن، مدیر اجرایی شرکت «OpenAI»، در استارتاپ امنیت سایبری «Apex» رژیم صهیونیستی، یک شرکت متمرکز بر حفاظت از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، سرمایه‌گذاری کرد.

شرکت «Apex» در سرمایه‌گذاری اولیه به رهبری «Sequoia Capital» و «Index Ventures» و با مشارکت آلتمن، در مجموع 7 میلیون دلار جمع آوری کرد. طبق اعلام این شرکت، وجوه جدید برای تسریع توسعه محصول، استخدام نیرو و بازاریابی مصرف می‌شود.

با افزایش تقاضا برای ابزارهای هوش مصنوعی، از جمله «ChatGPT» که به تسریع امور کمک می‌کند، کاربران به دنبال راه‌هایی برای محافظت از داده‌های خود و جلوگیری از بروز تهدیدات و ورود داده‌های مخرب به سیستم خود هستند.

مدیر عامل شرکت «Apex» در گفت‌وگو با رویترز گفت: «تهدیدها و خطرات جدیدی با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی به وجود آمده‌اند.»

او همچنین افزود، این یک لحظه مهم برای صنعت امنیت سایبری است که تا کنون بر پیشگیری و مسدودسازی دسترسی ناخواسته تمرکز کرده است.

وی تصریح کرد: «ما «Apex» را برای ایجاد لایه‌های امنیتی اضافی مورد نیاز برای استفاده شرکت‌ها، راه‌اندازی کردیم و سعی خواهیم کرد تا آنجایی که می‌توانیم، این کار را انجام دهیم.»

ماتان درمان، مدیر عامل «Apex» و افسر سابق واحد 8200 ارتش رژیم صهیونیستی، ده ماه پیش، این شرکت را تأسیس کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت مذکور از آن زمان، همکاری غیرعلنی خود با برخی شرکت‌های فعال در این حوزه را آغاز کرده است.

پیوند منبع