زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری وردیکت، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اعلام کرد که این کشور برای جایگزینی زیرساخت‌های مخابراتی چین حدود 3 میلیارد دلار بودجه نیاز دارد. جسیکا روزن وورسل، رئیس  کمیسیون ارتباطات فدرال، در نامه‌ای به کنگره ایالات متحده خواستار افزایش بودجه برنامه «rip and replace» شد. هدف این برنامه حذف تجهیزات شرکت‌های هوآوی و زد‌تی‌ای از زیرساخت‌های مخابراتی آمریکا است.

کمیسیون مذکور اعلام کرد که این برنامه برای ایمن‌سازی زیرساخت‌های مخابراتی ایالات متحده در برابر خطرات امنیت ملی و بهبود قابلیت اطمینان شبکه در نظر گرفته شده است.

روزن وورسل در نامه خود اظهار داشت که برنامه «rip and replace» باید اولویت اصلی کمیسیون ارتباطات فدرال باشد؛ اما اجرای آن با کمبود بودجه شدید مواجه است. از سوی دیگر، کمیسیون ارتباطات فدرال در حال اجرای یک برنامه جبران تأمین بودجه جایگزینی فناوری چینی و تسهیل حذف فناوری هوآوی و زد‌تی‌ای از زیرساخت مخابرات ایالات متحده است.

کمیسیون تاکنون تنها 1.9 میلیارد دلار برای این منظور اختصاص داده است؛ اما روزن وورسل تخمین می‌زند که جایگزینی تمام فناوری‌های مخابراتی ساخت چین حدود 4.98 میلیارد دلار بودجه نیاز دارد. در نامه وی به کنگره آمده است: «این برنامه با حمایت از حذف، جایگزینی و دور انداختن تجهیزات و خدمات ارتباطی تولید یا ارائه‌شده توسط شرکت فناوری هوآوی یا زد‌تی ای، شبکه‌های ارتباطی ما را ایمن می‌کند.»

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، کمبود بودجه ضرب‌الاجل اولیه و جایگزینی را از هدف تعیین‌شده جولای 2023 دور کرده است. همچنین حدود 40 درصد از بازیگران جایگزین شرکت‌های فناوری چینی، اعلام کرده‌اند که برای جلوگیری از قطع شبکه و جایگزینی کامل به بودجه بیشتری نیاز دارند.

پیوند منبع