زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری Verdict، گوگل کلود، قابلیت‌های جدید جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را برای صنعت مراقبت‌های پزشکی و علوم زیستی راه‌اندازی کرد. این غول فناوری در کنفرانس فناوری مراقبت‌های پزشکی، با نام «HLTH ’23»، از افزودن این قابلیت‌ها به نسخه جدید جست‌وجوی هوش مصنوعی «Vertex» خبر داد.

طبق اعلام گوگل کلود، جستجوی هوشمند «Vertex»، از این فناوری استفاده می‌کند، تا کاربران قادر به جست‌وجو در طیف گسترده‌ای از داده‌ها، از جمله منابع بالینی و اطلاعات پزشکی در پرونده‌های سلامت الکترونیکی باشند.

این سرویس با جستجوی «Google Health»، ویژگی‌های خلاصه‌سازی هوشمند «Care Studio»، واسط برنامه‌نویسی کاربردی «Google Cloud’s Healthcare» و «Healthcare Data Engine» ادغام می‌شود.

این شرکت همچنین اعلام کرد که امکانات جدید موجب گسترش قابلیت‌های فعلی جست‌وجوی هوش مصنوعی «Vertex» می‌شود و آن را برای راه‌اندازی برنامه‌های جست‌وجوی محاوره‌ای و پاسخ‌گویی به پرسش‌ها آماده می‌کند.

هدف گوگل از راه‌اندازی این سرویس کاهش فشار کاری پرسنل مراقبت‌های پزشکی و سایر متولیان این حوزه اعلام شده است.

بوراک گوک‌ترک، معاون گوگل کلود و مدیر برنامه صنعت و هوش مصنوعی این شرکت، اقدام مذکور را موجب بهبود چشمگیر کارایی، ارائه پشتیبانی تصمیم‌گیری بالینی و افزایش کیفیت مراقبتی قابل ارائه از سوی پزشکان دانست.

وی در این خصوص گفت: «افزایش کارآمدی سرویس «Vertex» برای سازمان‌های متولی مراقبت‌های بهداشتی و علوم زیستی، یکی از اولویت‌های ما است؛ زیرا می‌دانیم که داشتن اطلاعات و بینش درست در زمان مناسب می‌تواند، سرنوشت‌ساز باشد.»

علاوه‌ بر این، کاربران گوگل کلود به «ed Palm 2»، مدل زبانی بزرگ گوگل که با موضوعات پیچیده پزشکی آموزش دیده است، نیز دسترسی خواهند داشت.

پیوند منبع