زاویه؛ به نقل از NBC News، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، یکی از گسترده‌ترین ممنوعیت‌های رسانه‌های اجتماعی برای کودکان را وتو و بر لزوم اتخاذ تدابیری دیگر برای دور نگه داشتن کودکان زیر ۱۴ سال از پلتفرم‌های اعتیادآور تأکید کرد.

لایحه‌ای که هفته گذشته به فرماندار فلوریدا ارسال شد، افراد زیر 16 سال را از حضور در پلتفرم‌های اجتماعی محبوب، بدون توجه به رضایت والدین آن‌ها، منع می‌کرد. دیسانتیس نسبت به مسائل مربوط به حریم خصوصی و حقوق والدین نگرانی‌هایی داشت. به نظر می‌رسد وی موافق پیشنهاد جدیدی است که به افراد 14 و 15 ساله اجازه می‌دهد، با رضایت والدین در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند و صرفاً کاربران کوچک‌تر را از حضور در رسانه‌های اجتماعی منع می‌کند.

دیسانتیس پس از رد پیشنهاد مجلس نمایندگان ایالتی طی پیامی در این خصوص گفت: «مجلس قانون‌گذار در شرف ارائه یک لایحه متفاوت و برتر است که از کودکان در برابر آسیب‌های مرتبط با رسانه‌های اجتماعی محافظت و همچنین از حقوق والدین حمایت می‌کند.»

وی از احتمال امضای لایحه جدیدی گفت که روز دوشنبه، 8 مارس، به مجلس سنای ایالتی ارائه می‌شود. این موضوع برای پل رنر، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان فلوریدا، اولویت اصلی است. او معتقد است که شبکه‌های اجتماعی به کودکان آسیب روانی وارد می‌کنند. رنر مدل کسب‌وکار این شبکه‌ها را اعتیادآور می‌داند و معتقد است که برای کسب سود به کودکان آسیب می‌رساند. او پس از وتو ابراز خوش‌بینی کرد و گفت که لایحه جدید بهتر از لایحه پیشین است و از حمایت عمومی گسترده‌تری برخوردار خواهد بود.

این در حالی است که چندین ایالت تصویب و اجرای قوانین مشابهی را در نظر دارند. یک قاضی فدرال در آرکانزاس، در ماه اوت اجرای قانونی را که به رضایت والدین برای ایجاد حساب‌های جدید در شبکه‌های اجتماعی نیاز داشت، مسدود کرد. حامیان تنظیم‌گری رسانه‌های اجتماعی در فلوریدا امیدوار هستند که این لایحه در برابر چالش‌های قانونی مقاومت کند؛ زیرا به جای محتوا، قالب‌های شبکه‌های اجتماعی را بر اساس ویژگی‌های اعتیادآور مانند هشدارهای اعلان و پخش خودکار ویدیوها ممنوع می‌کند.

پیوند منبع