زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری CyberScoop، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت ایالات متحده (CISA) قصد دارد، با راه‌اندازی یک کمپین جدید آگاهی عمومی، عادات آنلاین شهروندان آمریکا را تغییر و امنیت آن‌ها در فضای مجازی را افزایش دهد.

روز سه‌شنبه یک اطلاعیه خدمات عمومی شصت ثانیه‌ای با هدف تبیین لزوم تغییر عادات اولیه امنیت سایبری آمریکایی‌ها منتشر شد. این اطلاعیه بخشی از برنامه آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا، موسوم به آگاهی سایبری محسوب می‌شود و متشکل از کمپین‌های عمومی امنیت سایبری این سازمان است.

جن ایسترلی، مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا در مراسم افتتاحیه این برنامه، گفت: «مهم است که همه ما مسئولیت حفظ امنیت خود در فضای آنلاین را بر عهده بگیریم. به همین دلیل من از راه‌اندازی کمپین آگاهی عمومی بسیار هیجان‌زده هستم.»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مقامات دولت بایدن در میان انبوهی از حملات سایبری که بسیاری از آن‌ها عملیات فیشینگ بوده‌اند، به دنبال اصلاحات ساختاری در سیاست امنیت سایبری آمریکا هستند؛ اما تأثیرگذاری گسترده بر نگرش‌ها و رفتار عمومی نشان‌دهنده یک تعهد بزرگ است که در کوتاه مدت سوددهی چندانی ندارد.

ایسترلی تمرکز کمپین آگاهی عمومی را تشویق به رعایت اصول اولیه بهداشت سایبری از جمله ایجاد رمزهای عبور قوی، استفاده از سرویس مدیریت رمز عبور، فعال کردن احراز هویت چند عاملی، شناسایی و گزارش فیشینگ و به‌روزرسانی نرم‌افزارها دانست.

ایسترلی در این خصوص گفت: «هدف ما این است که شهروندان دیجیتال را به ابزارهای اساسی مورد نیاز برای حفظ امنیت و ایمنی در فضای آنلاین نیاز است، مجهز کنیم.»

پیوند منبع