زاویه؛ به نقل از FoxNews، بر اساس لایحه جدید مطرح شده در مجلس نمایندگان ایالات‌متحده آمریکا، کمپین‌های سیاسی موظف می‌شوند به بینندگان تبلیغات انتخاباتی اعلام کنند که از هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوای یاد شده استفاده کرده‌اند.

ایویت کلارک، نماینده دموکرات ایالت نیویورک، در معرفی لایحه خود مدعی شد که هوش مصنوعی در انتخابات آینده تاثیر‌گذار خواهد بود و به همین دلیل باید تنظیم شود. وی در این مورد گفت: «انتخابات 2024 اولین انتخابات در تاریخ آمریکا خواهد بود که در آن از محتوای تولید شده با استفاده از این فناوری در تبلیغات سیاسی کمپین‌ها و احزاب استفاده می‌شود و متأسفانه، قوانین فعلی ما متناسب با روند سریع توسعه فناوری تکامل پیدا نکرده است.»

کلارک در ادامه افزود: «اگر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بتواند مردم را فریب دهد، پیامدهای مخربی برای امنیت ملی و امنیت انتخابات ما خواهد داشت.»

جمهوری‌خواهان اخیراً با کمک این فناوری، یک ویدیو تبلیغاتی برای انتخابات سال ۲۰۲۴ تولید و منتشر کرده‌اند که در آن محتوایی حاوی مجموعه‌ای از عکس‌های فاجعه‌آمیز برای آینده ایالات‌متحده پس از انتخاب رسمی جو بایدن به عنوان رییس جمهور این کشور، پخش می‌شود. به عقیده کارشناسان، لایحه یاد شده واکنشی به انتشار این ویدیو محسوب می‌شود.

لایحه کلارک علاوه بر الزام برچسب‌گذاری تبلیغات تلویزیونی و آنلاین ساخته شده توسط هوش مصنوعی، از کمیسیون انتخابات فدرال می‌خواهد مقرراتی برای توضیح زمان و تاریخ ساخت ویدیوهای یاد شده نیز تدوین کند.

بر اساس این لایحه، مجازات عدم اعلام استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوای تبلیغاتی با عدم معرفی حامیان مالی کمپین‌ها برابر خواهد بود. این لایحه یکی از چندین پیشنهاد کنگره برای آغاز فرایند تنظیم‌گری این فناوری است.

پیوند منبع