زاویه؛ به نقل از CGTN، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرد که برخورداری این کشور از بیش از 2.31 میلیون ایستگاه پایه 5G که تمام شهرها، شهرستان‌ها و مناطق را پوشش می‌دهد، آن را به بزرگ‌ترین شبکه 5G جهان تبدیل کرده است. به گفته تیان یولونگ، مهندس ارشد و سخنگوی این وزارتخانه، چین به توسعه برنامه 5G در صنایع مختلف و تقویت توسعه یکپارچه اینترنت صنعتی ادامه خواهد داد. دولت این کشور 5G را نیروی محرکه مهمی برای دیجیتالی شدن و تحول هوشمند می‌داند.

وی در ادامه افزود که چین برای توسعه 6G، کارگروهی ویژه متشکل از شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی داخلی و بین‌المللی را برای تحقیق، آکوزش و توسعه  این بخش تشکیل داده است. این گروه در اوایل ژوئن 2019 و زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تأسیس شد.

بنا به اظهارات جین ژوانگ لانگ، وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین، این کشور در 10 سال گذشته با تثبیت موقعیت خود به عنوان یک قدرت تولیدی بزرگ و پیشرو در حوزه سایبری، پیشرفت چشمگیری در توسعه بخش صنعتی خود داشته است. وی اذعان داشت: «نظام صنعتی چین کامل‌تر شده و این کشور تنها کشور جهان است که تمام دسته‌بندی‌های صنعتی تعریف شده در طبقه‌بندی صنایع سازمان ملل متحد را در اختیار دارد.»

پیوند منبع