زاویه؛ به نقل از CyberScoop، جن ایسترلی، مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت ایالات‌متحده آمریکا (CISA) هشدار داد که هوش مصنوعی می‌تواند هم شاهکار توانمندی و هم قوی‌ترین سلاح زمان ما باشد. ایسترلی از فروشندگان نرم افزار تقاضا کرد که از ساخت محصولات غیر ایمن با هدف کسب سود دست بردارند. او حتی مزایای بالقوه هوش مصنوعی را نیز همراه با تهدیدات جدی دانست.

وی طی اظهار نظری در این مورد هشدار داد که شرکت‌های هوش مصنوعی باید چرخه معیوب چندین دهه نوآوری فناوری را به منظور تحقق امنیت، بشکنند. به عقیده کارشناسان، انتشار گسترده اطلاعات نادرست، پولشویی و تولید دانش مخرب، برخی از خطرات این مدل‌های خاص هستند.

ایسترلی خاطرنشان کرد که ممکن است تا انتخابات 2024،  پلتفرم «GPT5» به عنوان ابزاری قدرتمندتر از «GPT4» عرضه شود و در حملات سایبری یا تروریستی و ساخت تصاویر دیپ فیک مورد استفاده قرار گیرد. وی همچنین ادعا کرد که طرفدار استفاده هوشمندانه از مقررات است و نوآوری در این فناوری نباید به قیمت تضعیف امنیت تمام شود.

ایسترلی گفت:

«خبر بد این است که ما زمان زیادی نداریم. انتخاب‌ها و تصمیم‌های امروز ما آینده فرزندانمان را مشخص خواهد کرد. ما باید این کار را درست انجام دهیم.»

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا پیشتر از تشکیل کارگروه هوش مصنوعی برای بررسی نحوه استفاده از این فناوری برای مقابله با تهدیدات در داخل این وزارتخانه خبر داده بود.

جو بایدن، رئیس جمهور این کشور نیز روز پنج‌شنبه نشستی دو ساعته با حضور مدیران شرکت‌های برتر هوش مصنوعی از جمله مایکروسافت و گوگل برگزار و به صراحت اعلام کرد که آن‌ها باید از ایمن بودن محصولاتشان پیش از عرضه عمومی، اطمینان یابند.

پیوند منبع