زاویه؛ به نقل از NY Times، شرکت فناوری متا طی روزهای اخیر مدعی شد، هزاران حساب کاربری چینی فیس‌بوک که هویت شهروندان آمریکا را جعل و درباره مسائل سیاسی این کشور بحث می‌کردند را شناسایی و حذف کرده است. شرکت مالک رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام، هشدار داد که همچنان اقدامات گسترده‌ای برای تأثیرگذاری بر فرایند برگزاری و سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا در جریان است.

متا در آخرین گزارش تحلیلی سه‌ماهه از تهدیدات خصمانه در پلتفرم‌های این شرکت اعلام کرد که حساب‌های کاربری مذکور، در زمان فعالیت خود از نام‌ها و عکس‌های موجود در اینترنت و کپی محتوای سیاسی حزبی از پلتفرم ایکس در حساب‌های جعلی خود استفاده می‌کرده‌اند. بر اساس این گزارش، مطالب کپی شده شامل پست‌های سیاستمداران برجسته جمهوری‌خواه و دموکرات بوده است.

طبق ادعای مطرح شده از سوی کارشناسان، هدف این کمپین جانبداری از فرد یا جناح خاصی نبوده و مجریان این عملیات درصدد برجسته کردن اختلافات سیاسی عمیق در آمریکا هستند. در گزارش این شرکت آمده است: «بازیگران خارجی در تلاش هستند، پیش از برگزاری انتخابات‌های سال آینده، از جمله در ایالات متحده و اتحادیه اروپا، به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنند و ما باید نسبت به روش‌های در حال تحول آن‌ها هوشیار و آگاه باشیم.»

لازم به ذکر است که این شرکت در گزارش خود، حساب‌های کاربری جعلی را به حزب کمونیست یا دولت چین نسبت نداده است.

پیوند منبع