زاویه؛ به نقل از Reuters، یک قاضی آمریکایی ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در ایالت مونتانا آمریکا را لغو کرد. بر اساس استدلال مطرح شده از سوی قاضی پرونده، این ممنوعیت ناقض قانون اساسی و اصل آزادی بیان کاربران در این کشور است و دولت موناتانا با اعمال این ممنوعیت، پا را از حیطه اختیارات خود فراتر گذاشته است.

تیک‌تاک در ماه می از مقامات ایالت مونتانا شکایت و استدلال کرد که قانون ممنوعیت تیک‌تاک، حق آزادی بیان ذکر شده در متمم اول قانون اساسی آمریکا برای این شرکت و کاربران را نقض می‌کند. گروهی از کاربران این پلتفرم نیز برای جلوگیری از ممنوعیتی که قانونگذار ایالتی تصویب کرده بود، شکایتی مشابه تنظیم کردند.

تیک‌تاک در واکنش به صدور این رأی، ابراز خوشحالی و اعلام کرد که اکنون صدها هزار نفر از شهروندان ایالت مونتانا، می‌توانند به فعالیت، اظهار نظر و کسب درآمد در این پلتفرم ادامه دهند. این در حالی است که سخنگوی دفتر دادستان کل ایالت مونتانا، خاطرنشان کرد که رأی مذکور، حکم اولیه است و ممکن است در ادامه تغییر کند.

وی همچنین افزود که دادستان ایالتی در حال بررسی گام‌های بعدی خود بوده و منتظر ارائه استدلال موجه برای دفاع از قانونی است که از مردم مونتانا در برابر دستیابی و استفاده از داده‌های آن‌ها توسط حزب کمونیست چین محافظت می‌کند.

تیک‌تاک در پیش‌تر اعلام کرده بود: «داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهد گذاشت و اقدامات اساسی برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران تیک‌تاک انجام داده است.»

پیوند منبع