زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری رویترز، تیمی از کارشناسان فناوری که به درخواست امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، تشکیل شده است، نسبت به استفاده کودکان از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی هشدار داد. بنا بر توصیه این تیم، کودکان زیر سه سال نباید زمان صفحه‌نمایش (Screen time) داشته باشند و همچنین دسترسی آن‌ها باید تا شش سالگی به شدت محدود باشد.

بر اساس نظر این هیئت، همچنین کودکان زیر 11 سال نباید تلفن همراه داشته باشند و تلفن همراه افراد زیر 13 سال نیز باید فاقد امکان اتصال به اینترنت باشد. کارشناسان معتقدند که علاوه بر همه موارد ذکر شده، استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز باید برای افراد زیر 15 سال ممنوع باشد.

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند یکی از فاکتور‌های تهدید برای افسردگی و اضطراب باشند و کودکان در سطح هشدار قرار گرفتن در معرض محتوای مستهجن و خشونت‌آمیز قرار دارند. علاوه بر این، زمان صرف شده روی نمایشگرها پیامدهایی برای سلامت، رشد، آینده و همچنین آینده جامعه و تمدن دارند.

هفته گذشته، رئیس جمهور فرانسه طی سخنرانی در دانشگاه سوربن اعلام کرد که طرفدار حداقل سن 15 سالگی برای آنلاین شدن کاربران است.

در حال حاضر هیچ برآورد زمانی معینی برای تدوین قانون جدید در این حوزه وجود ندارد و مشخص نیست که توصیه‌های کارشناسان زمینه‌ساز اقدام حقوقی جدی از سوی دولت این کشور شود.

پیوند منبع