زاویه؛ به نقل از CyberScoop، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا چهار غول مخابراتی را به دلیل فروش اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان، بدون رضایت آن‌ها، حدود 200 میلیون دلار جریمه کرد. این جریمه‌ها شامل مبلغ 80 میلیون دلار برای شرکت «T-Mobile»، 57میلیون دلار برای «AT&T»، 46میلیون دلار «Verizon» و 12میلیون دلار برای «Sprint» می‌شود.

این جریمه‌ها علیه شرکت‌های مخابراتی در حالی وضع می‌شوند که سیاست‌گذاران در واشنگتن با چالش نحوه مهار جمع‌آوری و فروش داده‌های حساس آمریکایی‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند. شرکت‌های مخابراتی هدف کمیسیون ارتباطات فدرال، کارگزاران داده نیستند؛ اما دسترسی و تصمیم آن‌ها برای فروش این داده‌ها نشان‌دهنده این است که چگونه اطلاعات حساس به کالایی برای خرید و فروش تبدیل شده‌اند.

جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «این اپراتورها نتوانستند از اطلاعاتی که به آن‌ها سپرده شده بود، محافظت کنند. ما در مورد برخی از حساس‌ترین داده‌هایی که شرکت‌ها در اختیار دارند صحبت می‌کنیم.»

کمیسیون ارتباطات فدرال شرکت‌ها را به دلیل نقض مفاد قانون ارتباطات جریمه می‌کند. قانون ارتباطات شرکت‌های مخابراتی را ملزم می‌کند که برخی اقدامات احتیاطی منطقی را در راستای محافظت از محرمانه‌بودن اطلاعات اختصاصی مشتری، از جمله داده‌های مکان، انجام دهند.

مقررات فدرال از سال 2007، اپراتورهای بی‌سیم را ملزم کرد، رضایت صریح مشتریان را برای مشارکت در ترتیبات اشتراک‌گذاری داده دریافت کنند؛ اما تحقیقات کمیسیون ارتباطات فدرال نشان داد که در بسیاری از موارد، این چهار اپراتور به‌جای کسب رضایت مستقیم از مشتریان برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی، عملاً کار را به شرکت‌هایی که داده‌ها را به آنها می‌فروشند، برون‌سپاری کرده و این تعهد را از طریق قراردادهایی واگذار نموده‌اند.

پیوند منبع