زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری Reuters، شورای امنیت سازمان ملل متحد اولین گفتگوی رسمی خود را در مورد هوش مصنوعی (AI) این هفته در نیویورک برگزار خواهد کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بریتانیا خواستار گفتگوی بین‌المللی درباره تأثیر این فناوری بر صلح و امنیت جهانی شده است.

دولت‌های سراسر جهان در حال بررسی چگونگی کاهش و مواجهه با خطرات فناوری هوش مصنوعی هستند. به عقیده بسیاری از کارشناسان، این فناوری نوظهور می‌تواند اقتصاد جهانی را تغییر دهد و چشم‌انداز امنیت بین‌المللی را دگرگون سازد.

دولت بریتانیا که در پی نقش‌آفرینی فعال جهانی در حوزه تنظیم مقررات هوش مصنوعی است، این ماه، ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، ریاست نشست یاد شده را در روز سه شنبه مورخ 18 جولای، بر عهده خواهد داشت.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز پیش‌تر در ماه ژوئن، از پیشنهاد برخی از مدیران شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی برای ایجاد یک نهاد بین‌المللی کارآمد مشابه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA)، به عنوان دیده‌بان جهانی هوش مصنوعی مانند حمایت کرد.

پیوند منبع