زاویه؛ به نقل از Reuters، اسون گیگلد، مدیر بخش رقابت وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که آلمان از شرکت‌های بزرگ فناوری، آلفابت، آمازون، اپل، بایت‌دنس، متا و مایکروسافت می‌خواهد که در تأمین هزینه‌های انطباق با قوانین جدید اتحادیه اروپا که هدفش محدودکردن قدرت آن‌هاست، مشارکت کنند. به گفته این مقام مسئول، چنین اقدامی به تنظیم‌گران ضدانحصار اتحادیه اروپا کمک می‌کند که قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را بهتر اجرا کنند.

این قانون فهرستی از الزامات را برای شش شرکت بزرگ تعیین می‌کند که اجازه دادن به سرویس‌های رقیب برای تعامل با سرویس‌های آن‌ها و همچنین اجازه تبلیغ به کاربران تجاری و معاهدات خارج از پلتفرم با مشتریان از جمله آن‌ها است. این شش شرکت از رتبه‌بندی غیرمنصفانه سرویس‌ها و محصولات خود بالاتر از رقبایشان در پلتفرم‌ها یا جلوگیری از نصب هرگونه نرم‌افزار یا برنامه از پیش نصب‌شده روی دستگاه‌های کاربران منع شده‌اند.

گیگلد در کنفرانسی که توسط آژانس ضدانحصار آلمان سازماندهی شده بود، گفت: «کمیسیون اروپا به منابع بیشتری برای اجرای قوانین نیاز دارد. پیشنهاد ما برای قانون بازارهای دیجیتال، معرفی سازوکاری مشابه با تأمین مالی قانون خدمات دیجیتال است.»

قانون خدمات دیجیتال اروپا، غول‌های فناوری از جمله متا، گوگل، اپل، تیک‌تاک و همچنین دو موتور جست‌وجوی آنلاین بسیار بزرگ را ملزم کرده است که برای نظارت بر محتوا 0.05٪ از درآمد خالص سالانه جهانی خود را بابت هزینه‌های نظارتی به اتحادیه اروپا بپردازند.

گیگلد همچنین تصریح کرد که مجریان قوانین ضدانحصار اتحادیه اروپا باید بیشتر بر بخش‌های کلیدی با جنبه بین‌المللی تمرکز داشته باشند تا به شرکت‌های اروپایی در مسیر رقابت در سطح جهانی کمک کنند.

او زمینه‌های کلیدی برای کسب‌وکارهای اتحادیه اروپا را مواد خام، انرژی، حمل و نقل، نیمه‌هادی‌ها و رایانش ابری دانست و گفت: «هفته آینده ما رسماً پیشنهاد کاربردی آلمان را برای اجرا در سطح اتحادیه اروپا ارائه خواهیم داد.»

پیوند منبع