زاویه؛ به نقل از CyberScoop، بر اساس مفاد یک سند سیاستی تأیید شده از سوی جو بایدن، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده موظف خواهد شد که اطلاعات مربوط به تهدیدات زیرساخت‌های حیاتی را با مالکان و اپراتورهای سیستم‌ها به اشتراک بگذارد.

بازنگری در دستورالعمل سیاستی شماره 21 ریاست جمهوری (PPD 21) که بر نحوه تعامل دولت فدرال با زیرساخت‌های حیاتی و محافظت از آن‌ها متمرکز است، در بحبوحه افزایش شدید حملات سایبری علیه نهادهایی مانند تأسیسات تصفیه آب، شبکه برق و ارائه‌دهندگان ارتباطات صورت می‌گیرد.

به عقیده کارشناسان، هدف این سند بهبود جریان اطلاعات بین دولت فدرال و مشاغل متولی زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده است.

کیتلین دورکوویچ، مشاور ارشد امنیت داخلی بایدن و یکی از چهره‌های کلیدی در بازنویسی این سند گفت: «آمریکا با یک دوره رقابت استراتژیک مواجه است که در آن بازیگران دولتی به هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی آمریکا ادامه می‌دهند و فعالیت‌های مخرب انجام‌شده توسط بازیگران غیردولتی را تقویت می‌کنند.»

سند به‌روز شده جایگزین نسخه دوران اوباما خواهد شد. مقامات دولت بایدن هدف این سند را رسیدگی به تغییرات فناورانه و ژئوپلیتیک خواندند که تهدیدات پیش روی زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده را تغییر داده است.

جن ایسترلی، مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت، گفت: «محیط تهدید از زمان صدور  دستورالعمل سیاستی ریاست جمهوری در سال 2013 به طور قابل توجهی تغییر کرده و از مبارزه با تروریسم به رقابت استراتژیک، پیشرفت در فناوری و فعالیت‌های مخرب سایبری از سوی بازیگران دولتی تغییر کرده است.»

پیوند منبع