زاویه؛ به نقل از Reuters، بنابر اعلام رسانه اجتماعی تیک‌تاک، شو زی چو، مدیر عامل این پلتفرم، هفته آینده در بروکسل با تیری برتون، کمیسر بازارهای داخلی اتحادیه اروپا، ورا ژورووا، مسئول دیجیتال و دیدیه ریندرز، مسئول حوزه رقابت اتحادیه اروپا، دیدار خواهد کرد.

این سفر، دومین دیدار چو با مقامات بروکسل، در بحبوحه فشار اتحادیه اروپا برای تعدیل محتوای مربوط به عملیات طوفان الاقصی و ناآرامی‌های اخیر فلسطین محسوب می‌شود. به گفته سخنگوی تیک‌تاک، مدیر این پلتفرم در تاریخ 6 نوامبر با برتون و در 7 نوامبر با ژورووا و ریندرز ملاقات خواهد کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، محور گفت‌وگوها، رژیم امنیتی داده این رسانه اجتماعی به نام «Project Clover» و به‌روزرسانی آن خواهد بود. تیک‌تاک با برنامه «Project Clover» در سال جاری، شروع به ذخیره‌سازی داده‌های کاربران اروپایی به صورت محلی کرد. این شرکت در همین راستا، یک مرکز داده در دوبلین ایرلند احداث کرده و در حال ساخت دو مرکز دیگر در کشورهای ایرلند و نروژ است.

شو زی چو همچنین درباره انطباق این شرکت با قوانین جدید محتوای آنلاین اتحادیه اروپا، «قانون خدمات دیجیتال» (DSA) که شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم به مقابله با محتوای آنلاین غیرقانونی و مضر می‌کند، توضیح خواهد داد.

تیری برتون پیش‌تر تا 25 اکتبر به تیک‌تاک فرصت داده بود، تا اطلاعاتی در مورد اقدامات خود در واکنش به انتشار محتوای مربوط به عملیات نظامی طوفان الاقصی ارائه دهد. وی همچنین به این شرکت دستور داده بود، تا 8 نوامبر جزئیات نحوه محافظت از یکپارچگی انتخابات و افراد زیر سن قانونی را در پلتفرم خود ارائه دهد.

پیوند منبع