زاویه؛ به نقل از Reuters، فایننشال تایمز قراردادی با «OpenAI» امضا کرده و مجوز استفاده از محتوای خود برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی را به این شرکت داده است. از این پس «ChatGPT» اجازه دارد،  با استفاده از محتوای این روزنامه به پرسش‌ها پاسخ دهد.

شرایط مالی این توافق هنوز اعلام نشده است. طرفین طی بیانیه‌ای اعلام کردند که این قرارداد به «OpenAI» کمک می‌کند تا چت‌بات «ChatGPT» را با محتوای آرشیو شده از  فایننشال تایمز  تقویت کند. آن‌ها همچنین می‌توانند با همکاری یکدیگر محصولات و ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای خوانندگان  این نشریه توسعه دهند.

به گفته شرکت‌ها، خلاصه‌های تولیدشده توسط «ChatGPT» به روزنامه ارجاع خواهد داشت. جان ریدینگ، مدیر عامل گروه فایننشال تایمز در این خصوص گفت: «مشتاقیم تا از طریق این همکاری، نتایج عملی مربوط به منابع خبری و هوش مصنوعی را بررسی کنیم.»

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوای خود استفاده می کنند. به عقیده کارشناسان، این توافق می‌تواند مقدمه تقویت بیش از پیش هوش مصنوعی مولد و به روز رسانی محتوای این محصولات فناورانه باشد.

پیوند منبع