زاویه؛ به گزارش وبگاه Register، دو سناتور ارشد آمریکایی، پیشنهادی را ارائه دادند که دولت فدرال را از همکاری با شرکت‌هایی که از تراشه‌های نیمه‌هادی ساخته شده توسط پیمانکاران نظامی چینی استفاده می‌کنند، منع می‌کند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و سناتور جان کورنین در حال اعمال اصلاحاتی در قانون مجوز دفاع ملی هستند که ماهیت قانون یاد شده را بیش از پیش به سمت تقابل با چین سوق دهد. این لایحه سالانه میلیاردها دلار بودجه برای ارتش آمریکا و سایر بخش‌های مهم دولتی فراهم و سیاست‌هایی را برای هزینه‌های توسعه نظامی آینده ایالات‌متحده، تعیین می‌کند.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی 2023، در ماه دسامبر به تصویب برسد، این پیشنهاد بر روی شرکت‌هایی اعمال می‌شود که با پیمانکاران نظامی چینی مورد تایید وزارت دفاع آمریکا کار می کنند. شومر درباره این قانون گفت: «بازرگانانی که تمایل دارند دولت فدرال محصولات یا خدمات آنها را بخرد، نباید از تراشه‌های نیمه‌هادی ساخت چین که به دلیل دخالت پکن، امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازد، استفاده کنند.»

این لایحه در صورت تصویب، گامی دیگر در جهت تشدید تنش‌های پکن-واشنگتن و نمودی دیگر از تلاش‌های ایالات‌متحده برای جلوگیری از پیشرفت صنعت نیمه‌هادی چین در ادامه اقدامات این کشور در بازسازی روند تولید تراشه و دور کردن زنجیره‌های تامین از آسیا خواهد بود. شومر در این مورد افزود: «دولت و اقتصاد ایالات‌متحده باید به تراشه‌های ساخته شده در آمریکا اکتفا کنند.»

پیوند منبع