زاویه؛ به گزارش سی‌ان‌ان، اواخر روز دوشنبه دوازدهم دسامبر، توییتر اعلام کرد که شورای اعتماد و امنیت خود را منحل خواهد کرد.

پس از لغو بسیاری از سیاست‌ها و رویه های معمول توییتر از زمان روی کار آمدن مالک جدید آن، ایلان ماسک، این شرکت از ارزیابی مجدد توسعه محصولات و بینش سیاسی خود خبر داده و گفته است که شورای مذکور همسو با اهداف تعریف شده جدید نیست.

لازم به ذکر است اعضای این شورا، سازمان‌های تخصصی خارجی هستند که در مورد مسائلی همچون ایمنی آنلاین، حقوق بشر و دیجیتال، پیشگیری از خودکشی، سلامت روان و جلوگیری از بهره‌کشی جنسی از کودکان مشاوره می‌دهند.

پیشتر توییتر در خصوص وظیفه این شورا گفته بود: «آن‌ها حافظ امنیت هستند و توصیه‌هایشان ما را در توسعه محصولات، برنامه‌ها و قوانین یاری می‌کنند.»

گفتنی است سه عضو این شورا ضمن استعفا در هفته گذشته، ادعا کردند که برخلاف تعهدات ماسک، امنیت و رفاه کاربران توییتر در خطر است.»

سخنگوی مرکز دموکراسی و فناوری ایالات متحده، سازمانی غیرانتفاعی مستقر در واشنگتن دی سی، درباره این تصمیم توییتر اعلام کرد که این شرکت به جای تعامل و رفع نگرانی‌های اعضای شورا نسبت به بی‌توجهی مدیران این پلتفرم درباره سیاست گذاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های موثر بر حفظ عدالت و امنیت توییتر، تصمیم گرفت آن را از صفحه روزگار پاک کند.

اتحادیه مبارزه با افترا، «ADL» نیز ضمن ابراز ناامیدی از تصمیم انحلال این شورا، گفت: «ما از اعضای فعال شورای اعتماد و امنیت توییتر بودیم چرا که گمان داشتیم لازم است شرکت‌های صاحب رسانه‌های اجتماعی نحوه رسیدگی به مسائلی که تحت تأثیر نفرت، آزار و اذیت و افراط‌گرایی آنلاین در برخی جوامع ظهور و بروز می‌کند، را بدانند. انحلال این شورا مایه تأسف است چرا که اعضای آن سعی داشتند پلتفرم خود را تبدیل به مکانی امن برای همه کاربران کنند.»

پیوند منبع