زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری Reuters، تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که آلفابت، شرکت مادر گوگل و کمیسیون اروپا قصد دارند، پیش از تدوین قوانین هوش مصنوعی اروپا، پیمانی داوطلبانه و بین‌المللی با شرکت‌های اروپایی و غیر اروپایی ایجاد کنند.

برتون طی بیانیه‌ای در این مورد، اعلام کرد که در مورد دشوار بودن انتظار برای اجرایی شدن مقررات هوش مصنوعی این قاره با ساندار پیچای مدیرعامل آلفابت هم نظر است و گفت با همه توسعه‌دهندگان این حوزه همکاری خواهد کرد تا پیش از موعد قانونی، پیمانی داوطلبانه برای کنترل این فناوری ایجاد کند.

وی همچنین از کشورها و قانون‌گذاران اتحادیه اروپا خواست تا جزئیات قوانین هوش مصنوعی پیشنهادی کمیسیون را پیش از پایان سال نهایی کنند. نگرانی در مورد تأثیر توسعه سریع این فناوری در اصلاح شیوه کارکرد جامعه و کسب‌وکارها در حال افزایش است و دولت‌ها درصدد یافتن راهی برای مهار پیامدهای منفی این تکنولوژی بدون از دست دادن منافع یا جلوگیری از نوآوری برآمده‌اند.

مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا نیز در توییتی نوشت: «نیاز است که قانون هوش مصنوعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تدوین شود، اما از آنجا که سرعت تکامل این فناوری بسیار بالاست، باید توافقی داوطلبانه برای قوانین جهانی صورت گیرد.»

وستاگر همچنین از تصمیم اتحادیه اروپا و ایالات متحده مبنی‌بر افزایش همکاری برای تعیین حداقل استانداردها در زمینه هوش مصنوعی قبل از اجرایی شدن این قانون، خبر داد.

تیری برتون و ساندار پیچای اخیراً در بروکسل با یکدیگر ملاقات کرده و به گفتگو در مورد آینده این فناوری پرداخته بودند.

پیوند منبع