زاویه؛ به گزارش وبگاه خبری رویترز، استارت‌آپ هوش مصنوعی آنتروپیک نسخه‌ای از جدیدترین فناوری چت بات خود را با بازار هدف کسب و کارها راه اندازی کرد. به نظر می‌رسد که این اقدام، شرکت مذکور را وارد رقابت برای حضور پررنگ در حوزه مدل‌های هوش مصنوعی تجاری خواهد کرد.

این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو، با حمایت آلفابت و آمازون، در ماه مارس خانواده‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی به نام «Claude 3» را منتشر کرد. طبق اعلام این استارتاپ، مدل جدید بهتر از محصولات رقبایی مانند «OpenAI» و گوگل عمل می‌کند.

این شرکت اخیراً اپلیکیشنی را برای تلفن‌های شرکت اپل منتشر کرد که «Claude 3» را با نرخ 30 دلار ماهانه برای هر کاربر ارائه می‌دهد و هر سازمان می‌تواند با کمترین هزینه آن را تهیه کند.

این مدل، رقابت مستقیمی را با «OpenAI» رقم می‌زند که طرحی مشابه را با هدف کسب‌وکارها و با همان نرخ به فروش می‌رساند. رویکرد جدید آنتروپیک همچنین می‌تواند آن را در رقابت با حامیان خود، یعنی شرکت‌های گوگل و آمازون قرار دهد.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های «Claude 3» امکان ترکیب، خلاصه و تجزیه و تحلیل داده‌های دو منبع متنی به صورت همزمان است. آنتروپیک مدعی است که این قابلیت می‌تواند توسط گروه‌های مالی و فروشمورد استفاده قرار گیرد.

دانیلا آمودی، رئیس آنتروپیک طی مصاحبه‌ای در این خصوص گفت: «عملکرد کلود به ویژه در ترکیبی از داده‌های ساختاریافته و بدون ساختار مطلوب است. بنابراین می‌توانید یک نمودار یا مجموعه‌ای از اسناد، مانند یک PDF را آپلود کنید و از کلود بخواهید آن را خلاصه و تجزیه و تحلیل کند.»

پیوند منبع